Tematikus foglalkozás – Genslerné György Gyöngyi
A harmadik tematikus foglalkozáson munkacsoportokat alakítottunk. Kooperatív módszerek alkalmazásával közelítettük meg az önkéntesség fogalmát. Rövid filmbejátszásokat néztünk meg különböző karitatív szervezetek (Magyar Vöröskereszt, Máltai Szeretetszolgálat, Bohócdoktorok, állatmenhelyek) munkájáról, felhívásaikról. A tanulók megnyilvánulásai, reakciói nyitottságot, empátiát jeleztek a témával kapcsolatban.
Tematikus foglalkozás – Európai Unió
3. foglalkozás: Európai Unió megismerését Európa általános természet- és társadalomföldrajzának feldolgozásával folytatták. Ismerkedtek az európai integráció történetével, jelentőségével.
Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika
A harmadik foglalkozás során a 6. osztályos gyerekek kérték, hogy a természetismeret témazáróra segítsem a felkészülésüket. Az óra eredményességét mutatja, hogy senki nem kapott elégtelen osztályzatot. A többiek matematikai feladatokat gyakoroltak egy oktatóprogram segítségével, ami azonnal visszajelzést is adott számukra a feladat megoldásának minőségéről.
Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde
A harmadik tematikus foglalkozáson Einkauf – Im Obst- und Gemüseladen – Bevásárlás – Zöldségesnél volt a téma. Eladó és vásárló szerepébe bújtak a tanulók. Párbeszédes formában zöldségek és gyümölcsök megvásárlása volt a feladat. Ügyesen alkalmazták a tanult ismereteiket, egész mondatokban beszéltek. A szóbeli kifejezőkészség fejlesztése, a meglévő szókincs gyarapítása, az eddigi ismereteik alkalmazása volt a cél.
Angol nyelvi foglalkozás – Árva Edit
A harmadik foglalkozáson a „Winter” témakörben gyűjtöttünk először közösen szavakat. Aztán differenciáltan – a képességeiknek megfelelően – kaptak a gyerekek feladatokat: a felzárkóztatásra szorulóknak egy egyszerűbb szöveget kellett megérteniük és az alapján színezniük. A tehetséges tanulók szókincsét egy kicsit nehezebb szöveg segítségével bővítettük páros munkában.
Tehetséggondozó foglalkozás – Csizmadia Istvánné
Matematikai, logikai feladatot kaptak a csoportok. A csoport kialakításánál arra figyeltem, hogy minden évfolyamból kerüljön egy-egy gyerek a csoportokba. Gondolkodtató szövegesekkel is próbálkoztak a gyerekek, sikeresen vették az akadályokat. Ügyesen dolgoztak együtt. A Sudokuval is megküzdöttek, szinte észrevétlenül telt el az idő.