Tematikus foglalkozás – Genslerné György Gyöngyi
Az 5. foglakozáson a gyerekek ötletrohammal összegyűjtötték milyen önkéntes tevékenységek voltak az iskolában. Az iskola honlapján visszakerestük az ezekkel kapcsolatos híreket és fotókat. A csoport több tagjai részt vett az adománygyűjtési és a környezetvédelmi akciókban. Megnéztük a „Három csoki egy bögre, ajándék az ünnepekre” elnevezésű, a DÖK által szervezett jótékonysági akcióról készült videot. Érintettük a fogyatékosság fogalmát is, amely egy későbbi foglalkozáson újra témánk lesz. A gyerekek maguk is megtapasztalhatták a másoknak való örömszerzés érzését.
Tematikus foglalkozás – Európai Unió
5. foglalkozás: Az előző foglalkozás kapcsán kötetlen beszélgetés zajlott, ki melyik uniós országban járt, milyen tapasztalatot szerzett.
Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika
A szám és műveleti fogalom fejlesztésén volt a fő hangsúly, természetesen matematika feladatokon keresztül. A tanórákon megismerkedtek a törtekkel, illetve műveleteket végeznek ezekkel. Ez általában nehézséget okoz számukra, ezért tevékenykedtetéssel, szemléltetéssel próbáltam jobban elsajátíttatni a törtekkel végzett matematikai műveleteket.
Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde
Az ötödik tematikus foglalkozás témája Einkauf – Bevásárlás. Az előző négy foglalkozáson különböző boltokban való bevásárlás volt a tanulók feladata, az ezekben vásárolható árucikkeket megnevezték, párbeszédeket folytattak, eladó – vásárló szituációban. A foglalkozáson ezeket az ismereteket ismételtük, gyakoroltuk, rendszereztük.
Angol nyelvi foglalkozás – Árva Edit
Az ötödik foglalkozás témája Az orvosnál volt. Egy dal segítségével gyakoroltuk a testrészeket. Az ismeretek rögzítése egy több válaszból álló feladatsor alkalmazásával történt. Utána egy hasznos párbeszédet olvastunk el és értelmeztünk közösen. Majd ennek az eljátszása történt páros munkában. Ezt követte egy kitalálós játék: Vajon kinek mi a betegsége?
Tehetséggondozó foglalkozás – Csizmadia Istvánné
Ezen a délutánon megrendeztük a logikai játékok bajnokságát. A Malom, az Ötödölő, a Torpedó és a Puzzle játékok közül választhattak a gyerekek. Párban játszottak és 3 nyert játékig mentek, majd a párok cserélődtek. Annyira jól érezték magukat, hogy nem akarták abbahagyni a játékot a foglalkozás vége után se. Észre se vették, hogy letelt az idő. Játszva tanultak, játszva fejlesztették a logikus gondolkodásukat. A legtöbb győzelmet elérő gyerekek jutalmat kaptak.