Tematikus foglalkozás – Genslerné György Gyöngyi
A 8 foglalkozás témája az állatok védelme, a felelős állattartás. A Kira Völgységi Kutyamentő Egyesületről telephelyére látogattunk. A telep munkatársa rövid tájékoztatót tartott a menhely működéséről, valamint arról, hogy milyen segítséget tudnak elfogadni a gyerekektől, illetve a felnőttektől. Állateledelt, régi takarókat vittünk az állatok számára. A gyerekek megértették, hogy aki állatot tart, az felelős is azért.
Tematikus foglalkozás – Európai Unió
8. foglalkozás: A tagországok zászlóival ismerkedtek a gyerekek. A foglalkozást villámkérdésekkel pontgyűjtő játékkal zártuk, itt kiderült ki mennyire jegyezte meg, tudja párosítani a zászlókat országokkal.
Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika
A tavaszi szünet előtti utolsó alkalom volt a gyerekekkel való együttlétre, ezt kihasználva beszélgettünk a gyerekekkel a közelgő ünnepről, a hitről, a családról. Fontosnak tartottam ezt az általános tájékozottságuk szempontjából, a szókincsük valamint a kifejező készségük érdekében.
Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde
A nyolcadik tematikus foglalkozáson a Frühling – Feste im Frühling – Tavasz – Ünnepek tavasszal témakört dolgoztuk fel. A témához kapcsolódóan megnevezték a tanulók az ünnepeket, ezekhez szavakat gyűjtöttünk, mondatokat alkottunk. A foglalkozás második felében képek alapján kellet párokban először szavakat gyűjteniük, majd mondatokat megfogalmazniuk a tanulóknak. Szókincsbővítés, szókincsfejlesztés volt a cél, illetve képleírás során az elsajátított ismeretek alkalmazása.
Angol nyelvi foglalkozás – Árva Edit
A nyolcadik foglalkozás a tavaszi szünet előtti utolsó napon volt. Ez alkalomból elsőként sarkos játék keretében felelevenítettük a témakörben tanult szavakat. Aztán egy hiányos szöveg kiegészítése volt a gyerekek feladata. Majd mindenki válaszhatott egy neki tetsző húsvéti motívumot – és elkészíthette a saját húsvéti üdvözlőkártyáját, amelyen angolul került megfogalmazásra a szöveg.
Tehetséggondozó foglalkozás – Csizmadia Istvánné
Az előző foglalkozás sikerét kihasználva folytattuk a figyelem fejlesztésére fókuszáló feladatok megoldását. Egy érdekes feladattal is kiegészítettük az előzőekben megismert feladatokat: „nyomozók” lehettek, és adott információk és leírások alapján, meg kellett találniuk, ki lehetett és melyik házban lakhatott a tolvaj. A kezdeti nehézségek után, mindenki megtalálta a jó megoldást. Ügyesen dolgoztak.