Tematikus foglalkozás – Genslerné György Gyöngyi
A 24. tematikus foglakozáson az előző félév 14. foglalkozásának témáját, a társadalmi esélyegyenlőség feldolgozását folytattuk. Beszélgettünk a szegregációról, a hátrányos megkülönböztetéséről, az előítéletről, az egyenlő hozzáférésről, az egyenlő bánásmódról. A fogalmakat irodalmi, művészeti alkotásokon, képzeletbeli szituációkon keresztül közelítettük meg. A gyerekek rövid időn belül a saját környezetükből is hoztak példákat a témával kapcsolatban.
A „B” komponens 24. tematikus foglalkozásán az EU országok zászlóival ismerkedtünk. A gyerekeknek földrajzi atlaszban található összes európai ország zászlói közül ki kellett választaniuk az uniós államok zászlóit és le kellett írniuk a 28 tagállam nevét. Segítségül a kivetítőn, az országok megnevezése nélkül, az EU tagállamok zászlóit láthatták.
Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika
A mai foglalkozás témája a düh, mint gyakori érzelem és a konfliktusok kezelése volt. A gyerekekkel megbeszéltük, mikor éreznek dühöt, és beszéltünk azokról a lehetséges módokról, hogyan tudják féken tartani a dühüket. Ehhez kapcsolódik szorosan a konfliktusok kérdése is, hisz a düh gyakran a rosszul kezelt konfliktusok mellékterméke, vagy éppen egy konfliktus kapcsán megélt érzelem.
JÁTÉK NEVE: Dühleltár (forrás: Társas készségeket fejlesztő kiscsoportos tréning 12–18 évesek számára)
Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde
A huszonnegyedik tematikus foglalkozáson Das Badezimmer – Im Badezimmer – A fürdőszoba – A fürdőszobában témát dolgoztuk fel. A tanulók feladata képleírás volt. Egy fürdőszobát ábrázoló képről kellet először szavakat gyűjteniük – a fürdőben található tárgyak, eszközök, személyek megnevezése, személyek ruházatának leírása. Majd az összegyűjtött szavak segítségével mondatokat fogalmaztak meg a képről. A képleíráshoz szükséges mondatmodellek gyakorlása, a tanult ismeretek alkalmazása, a szókincs fejlesztése volt a foglalkozás célja.
Angol nyelvi foglalkozás – Árva Edit
Nagyon érdekes, hogy a „Thank you!” kifejezésen kívül hány féle módja van a köszönetnyilvánításnak az angol nyelvben. Ennek a változatos formáival és az erre történő reagálással ismerkedtek meg a gyerekek ezen a foglalkozáson. Célom a változatossággal való megismertetés és a szókincsük bővítése volt.
Thanking someone – responding to thanks – learning new expressions
Tehetséggondozó foglalkozás – Csizmadia Istvánné
A foglalkozás kitűzött feladata: matematika tantárgyi fejlesztés. Matematikai logikát fejlesztő játékokat választhattak a gyerekek, amelyeket párban és kiscsoportban játszhattak. A játékok nagyon nagy figyelmet és gondolkodást igényeltek a gyerekektől. Kitartásra ösztönöztem őket, hogy ne adják fel a feladat megoldását, próbáljanak többféle módon, úton eljutni a megoldáshoz. A párokat,a csoportösszetételét közben változtattam. Egyéni feladatokat is kaptak, a megoldás idejét mértem, az volt a legügyesebb, aki leghamarabb jutott el a jó megoldáshoz. A gyerekek nagyon élvezték a játékokat. Többször is szeretnének ehhez hasonló feladatokkal megküzdeni.