Tematikus foglalkozás – Genslerné György Gyöngyi
Az „A” komponens 25. foglalkozásán tovább bővítettük a tanulók társadalmi esélyegyenlőséggel kapcsolatos ismereteit. Megnéztük Budapest Esély Nonprofit Kft. Egymásra lépni tilos! elnevezésű pályázatára Kulinyin Márton által 2008-ban készített ppt bemutatót. A bemutató diakockáit a gyerekekkel közösen értelmeztük. A foglalkozás végén meghallgattuk a Kiss Kata és bandájának koncertjén ajándékként kapott CD dalait.
A „B” komponens 25. foglalkozásán uniós zászló- és ország felismerő játékokat kerestünk. A https://online.seterra.com/hu/fl/2007 térképes kvízjátékaival a gyerekek számára élményszerű volt az előző foglakozásokon tanult ismeretek elmélyítése..
Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika
Az előző foglalkozáson elkezdett témát folytattuk egy játékkal, melynek címe Szerepjáték, a célja pedig a düh kifejezési módjainak és azok következményeinek tudatosítása.
A dühkifejezés feletti személyes önkontroll fejlesztése az agresszió-megelőzés szempontjából is hasznos eszköz. Fontos, hogy a gyermekek elsajátítsák a saját érzelmi reakcióik irányításának készségét. (forrás: Társas készségeket fejlesztő kiscsoportos tréning 12–18 évesek számára)
Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde
A huszonötödik tematikus foglalkozáson Bildbeschreibung – Képleírás volt a feladat. Die Küche – In der Küche – A konyha – A konyhában volt a téma. Konyhát ábrázoló képről kellet szavakat gyűjteniük a tanulóknak, majd a szavak illetve a képleíráshoz szükséges mondatmodellek alkalmazásával kellet mondatokat megfogalmazniuk. A képleírás a német nyelv tanításának, tanulásának egyik fontos része, hiszen szóbeli érettségin, nyelvvizsgán is egy vizsgarészt képez. Ezért is tartom fontosnak ennek gyakorlását, rögzítését. Hangsúlyt fektettem a szókincs, szóbeli kifejezőkészség egyéni fejlesztésére is. Fontosnak tartottam azt is, hogy erősítsem a tanulók önbizalmát a szóbeli megnyilatkozás terén.
Angol nyelvi foglalkozás – Árva Edit
Az elmúlt foglalkozáson tanultak szituációba helyezésével a köszönet és az erre történő helyes reagálás gyakorlása volt a foglalkozás célja. A gyerekek párbeszédekbe helyezték a különböző kifejezéseket és párban gyakoroltak.
Thanking someone who tires to help – practising phrases – work in pairs – making dialogues
Tehetséggondozó foglalkozás – Csizmadia Istvánné
A mai délután a kommunikáció fejlesztésre fektettem hangsúlyt. A gyerekek nem nagyon szeretnek mások előtt illetve idegenek előtt megnyilvánulni. Nehezen beszélnek és fejezik ki magukat egy adott témához kapcsolódóan. Játékosan próbáltunk ezen javítani. Beszélgető kört alakítottunk. Ezután Activity játékot játszottunk, amivel önbizalmukat, (hogy meg tudja csinálni a feladatot) magabiztosságukat próbáltam kialakítani, fejleszteni. A körülírás, az elmutogatás és rajzolás is nehéz feladat elé állította a gyerekeket. Nagyon tetszett nekik a játék. Nagyon hamar elszaladt az idő. Legközelebb is szeretnének játszani vele.