Tematikus foglalkozás – Genslerné György Gyöngyi
Az „A” komponens 26. foglakozásán a nemek közötti hátrányos megkülönböztetés a társadalomban témakörrel foglalkoztunk. Irányított beszélgetés keretében főképp a családi munkamegosztásról a beszélgettünk. Kitértünk arra, hogy egy jól működő családban mindenki egyaránt részt vállal a házimunkában.. Felidéztük a CSET zenekar előadását, beszélgettünk a megzenésített versekről.
A „B” komponens 26. foglakozásán az EU-szertár oktatási segédlet CD-ROM EU Videotéka videóit és EU Galériáját néztük meg a gyerekekkel.. A látottakhoz kapcsolódva beszélgettünk, majd a gyerekek egy rövid feladatsort oldottak meg.
Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika
Ma az asszertív készségek gyakorlása volt a cél. A serdülők számára a társakkal, szülőkkel vagy más felnőttekkel megélt feszült helyzetek kezelése kifejezetten nehéz. Sok esetben nehezen tartják kordában impulzivitásaikat, hirtelen felcsapó indulataikat, ezért fontos erről a témáról beszélnünk. Az asszertív viselkedést szembe állítottuk az agresszív (megítél, megfenyeget, valótlanságot állít, ígéreteket szeg meg, tagad és megsérti mások határait), valamint a passzív (tétlenül hagyja, hogy mások megsértsék a határait) viselkedéssel.
(forrás: Társas készségeket fejlesztő kiscsoportos tréning 12–18 évesek számára)
Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde
A huszonhatodik tematikus foglalkozás témája Bildbeschreibung – Képleírás volt. Die Familie – Familienmitglieder – Verwandte – A család – Családtagok – Rokonok témát dolgoztuk fel. Egy családot ábrázoló képről kellet a tanulóknak szavakat gyűjteniük. Családtagok megnevezése, ruházatuk leírása, külső jegyeik leírása volt a feladat. Majd az összegyűjtött szavak segítségével mondatokat fogalmaztak meg a képről. Ezután mindenki bemutatta saját családját, családtagjait. . A képleíráshoz szükséges mondatmodellek gyakorlása, a tanult ismeretek alkalmazása, a szókincs fejlesztése volt a foglalkozás célja.
Angol nyelvi foglalkozás – Árva Edit
Halloween közeledtével denevéreket készítettünk a délutáni foglalkozáson. Az elkészítés menetét angol nyelven kapták meg a diákok – közösen lefordítottuk, majd elkészítettük a munkadarabokat.
Making halloween decorations – tutorials in English
Tehetséggondozó foglalkozás – Csizmadia Istvánné
Ma, a gyerekek kérésére újra elővettük az Activity játékot. Az előző órán már belekóstoltak ennek a játéknak a szépségébe és nehézségébe is. Két csapatban játszottunk, a csapatokat véletlenszerűen alakítottuk ki. A kezdeti nehézségeket gyorsan leküzdötték. Néhányan nehezen vállalkoztak arra, hogy kiálljanak a társaik elé és az adott szót illetve kifejezést elmutogassák, körülírják vagy lerajzolják. Ez olyan helyzet elé állította a gyerekeket, ami nem gyakran fordul elő az iskolai órákon. Nagyon élvezték a játékot, amit egyre ügyesebben és magabiztosabban játszottak. Észrevétlenül elszaladt az idő.