Tematikus foglalkozás – Genslerné György Gyöngyi
Az „A” komponens 30. foglalkozásán megbeszéltük Kiss László társadalmi esélyegyenlőségről szóló előadását. Felidéztük a foglalkozás legfontosabb elemeit. Készültünk a gamási testvériskola meglátogatására. Áttekintettük a találkozó programját, megbeszéltük az utazással kapcsolatos tudnivalókat.
A „B” komponens 30. foglalkozásán a gyerekek egy, a Nagy Eszter vezette kézműves foglakozáson készített, képeslappal ajándékoztak meg. Ennek kapcsán beszámolót tartottak a foglakozáson szerzett élményeikről. Azokról a novemberi ünnepekről beszélgettünk, amelyek valamelyik uniós országból származnak, de ma már mi is hagyományosan ünnepeljük iskolánkban (Halloween, Márton nap). Az iskolánk honlapjáról megnéztük az idén készült fotókat.
Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika
A projektben részt vevő gyerekek készültek a testvériskola meglátogatására. A foglalkozás témájának ezért azt választottam, hogyan készülünk vendégségbe menni. Hogyan illik viselkedni másnál, és nem megyünk üres kézzel. Ahogy az utazó gyerekek sem mentek, mivel a foglalkozás második felében apró ajándékot készítettünk a vendéglátóinknak, amit aztán magukkal vittek másnap.
Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde
A harmincadik tematikus foglalkozáson Die Speisekarte – Az étlap, Anfertigung einer Speisekarte – Étlap készítése volt a feladat. Az előző foglalkozások témáját folytatva párokban dolgoztak a gyerekek. Minden páros elkészített egy étlapot. Az étlap fő részeihez önállóan írták a különböző ételek, fogások neveit a korábbi foglalkozásokon megbeszéltek alapján. A foglalkozás célja a korábbi ismeretek elmélyítése, alkalmazása, gyakorlása, valamint a szókincs fejlesztése, a kommunikációs készség fejlesztése volt.
Angol nyelvi foglalkozás – Árva Edit
A projekt keretében sok tanulónk ellátogatott a testvériskolánkhoz Gamásra. Szerettük volna meglepni az ottani diákokat egy kis figyelmességgel. Mivel közeledik a tél, ezért egy kedves pingvint barkácsoltunk a gyerekeknek. A figura elkészítéséhez angol nyelvű útmutató volt, amelynek felhasználásával elkészítettük a kis díszeket.
DIY – Arts and crafts – Reading comprehension
Tehetséggondozó foglalkozás – Csizmadia Istvánné
Folytattuk az elmúlt foglalkozáson megkezdett ismerkedést az európai országokkal. Felsoroltuk az országok nevét, megkerestük a térképen őket. Megfigyelték az országok területi nagyságát, megnevezték a fővárosukat. Majd párban versengtek, hogy ki tudta jobban megfigyelni és megjegyezni az elhangzottakat és látottakat. Nagyon ügyesek voltak a gyerekek. Végül egy népszerű játékkal zártuk a mai délutáni foglalkozást. Ország, város, híres ember című játékot játszottunk. Nagyon élvezték a gyerekek, hamar elszaladt az idő.