Tematikus foglalkozás – Genslerné György Gyöngyi
Az „A” komponens 40. foglalkozásán folytattuk az egészséges életmód témát a személyes higiéne megbeszélésével. Részleteztük az egyénre vonatkoztatott egészségügyi szabályokat. Kitértünk a bőr, a haj, a fogak, a kéz, a láb ápolására, az intim higiéniára, közvetlen környezetünk tisztaságára.
A „B” komponens 40. foglakozásán megnéztük a Kárpátok bércei című filmet. A megtekintése után megbeszéltük, hogy mely országokat érinti a Kárpátok, és ezek közül melyek tagjai az Európai Uniónak.
Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika
A gyerekekkel az elmúlt egy év munkájáról beszélgettünk. A hatodikosok a földrajz megértéséhez, tanulásához kértek segítséget (Külső felszínformáló erők), az ötödikeseknek a törtek okoznak nehézséget.
Kérték, hogy a következő alkalommal, játékkal ünnepeljük meg azt, hogy 1 éve együtt dolgozunk.
Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde
A negyvenedik tematikus foglalkozáson a Winter – Feste im Winter – Tél – Ünnepek télen témakört dolgoztuk fel. A témához kapcsolódóan megnevezték a tanulók az ünnepeket, ezekhez szavakat gyűjtöttünk, mondatokat alkottunk. A foglalkozás második felében képek alapján kellet párokban először szavakat gyűjteniük, majd mondatokat megfogalmazniuk a tanulóknak. Szókincsbővítés, szókincsfejlesztés volt a cél, illetve képleírás során az elsajátított ismeretek alkalmazása.
Angol nyelvi foglalkozás – Árva Edit
Egy fiú napirendjéről szóló szöveget kaptak a gyerekek. A közös feldolgozás után kérdésekre kellett válaszolniuk, ellentétpárokat kellett keresniük valamint mondatok igazságtartalmát kellett eldönteniük. Célom, volt egy kis plusz segítséget nyújtani nekik a szövegben való tájékozódáshoz, valamint a szótárhasználat gyakorlása.
Using a dicitonary – Reading – Translating – Practising some grammar
Tehetséggondozó foglalkozás – Csizmadia Istvánné
Ezen a délutánon a gyerekek játékos feladványokkal ismerkedtek. A megoldás keresésén, megtalálásán volt a hangsúly. Nem a számolási készségekre voltak kíváncsiak a feladatok. Először logikusan végig vezettük a megoldást együtt, majd önállóan próbálkozhattak végig gondolni a feladat megfejtését. Nagyon ügyesen dolgoztak. Láthatták, hogy a matematikai feladatok nem csak számokból állnak, hanem játékos feladványokban rejtőzhetnek.