Tematikus foglalkozás – Genslerné György Gyöngyi
Az „A” komponens 44. foglalkozásának témája a sérült emberek és a sport volt. A paraolimpikonokról beszélgettünk. Tisztáztuk, hogy mit jelent a paraolimpia, kik vehetnek részt rajta. Miben különbözik, és miben hasonlít az egészséges emberek olimpiájához. A téma kapcsán újra szóba került a társadalmi esélyegyenlőség fogalma is. A foglakozás végén megbeszéltük, hogy a következő alkalommal sportjátékokat játszunk az udvaron. A fiúk kezdeményezték, hogy kihívják a „B” komponens fiú tagjait, egy barátságos „testvériskolai” focimeccsre.
A „B” komponens 44. foglalkozásán az Unió szellemi öröksége kapcsán a mohácsi busójárásról beszélgettünk. A csoport több tagja is a foglalkozást megelőző hétvégén a családjával részt vett ezen az eseményen. Örömmel osztották meg élményeiket a társaikkal. Ezt követően könyvekből, az internetről is gyűjtöttek képeket, információkat a témáról.
Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika
Az egyik csoporttagot baleset érte, eltörött a karja. A fiú elmesélte, hogyan történt, mit érzett az esemény bekövetkeztekor. Arról beszélgettünk a gyerekekkel, hogy megelőzhető lehetett volna-e ez a történet, és hogyan. Tapasztalataim szerint a gyerekek egyre nyitottabbak, egyre többet mesélnek magukról és szeretnek beszélgetni. Az egyik kislány egy rajzverseny eredményhirdetéséről érkezett, ahol különdíjas lett. A csoport többi tagja értékelte ezt a teljesítményt és nem ment el mellette szó nélkül. Úgy gondolom ez is hatalmas előrelépés.
Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde
A negyvennegyedik tematikus foglalkozás témája Tagesablauf – Das ist mein Tag – Napirend – Ez az én napom témát kezdtük el feldolgozni. A tanulók feladatlapot kaptak, melyen négy rövidebb terjedelmű szövegben gyerekek mesélik el egy napjukat. Elolvastuk a szövegeket és megbeszéltük az ismeretlen szavakat. Ezután többször elolvastuk a szövegeket és olvasás során a tanulók le is fordították a szövegeket. A foglalkozás célja a szókincsbővítés, szókincsfejlesztés, a szövegértés fejlesztése és a kommunikációs készség fejlesztése volt.
Angol nyelvi foglalkozás – Árva Edit
Ezen a foglalkozáson folytattuk az előző témát. A kártyákon szereplő kérdések felhasználásával beszéltek a gyerekek a saját családjukról, valamint ezek segítségével kérdezték társaikat. Végül mindenki elkészítette a saját családfáját.
Ask and answer about family – making a family tree
Tehetséggondozó foglalkozás – Csizmadia Istvánné
A mai délután egyik kedvenc játékunkat, a Barchobát vettük elő újra. Nagyon szeretik ezt a gyerekek. A játék célja a logikus kérdésfeltevés fejlesztése volt. Az információk megjegyzése, logikus rendbe rakása is kitűzött feladat volt. A játékkal a logikus gondolkodást, a figyelmet fejlesztettük. Ügyesen kérdeztek a gyerekek. A nehezebb feladványokkal is megbirkóztak. Nagyon élvezték a játékot.