2018.06.07. Újvári Gábor és Komlóczi Zoltán tartotta a drámapedagógiai foglalkozást a B-komponens tanulóinak.A két előadó az Apolló Kulturális Egyesület drámapedagógusa, rendező szakemberek.
A tanulókkal az alábbi fejlesztő játékokat használták:
- Papírgalacsin levegőben tartása köralakzatban egy kéz hátratételével. Dupla körben.
- Köralakzatban szem kontaktussal kiválasztott párhoz lépés, felugrás és tenyérösszeütés (pacsi a levegőben „igen” felkiáltással). Több vonulat indítása egyszerre, ütközések elkerülése.
- Szoborjáték papírgalacsin megközelítésér és megszerzésére, majd a játékosok kiinduló helyére visszajuttatása.
- BUM-os játék: egyszerű bummal. A célzott személy leguggol, szomszédaik egymásra lőnek. Intelligens bumos játék. A rálőtt személynél fogalmat mondunk pl. „háziállat”, autóversenyző, hajpótló ….stb , Hogy a bab? körbe kiosztja a játékvezető a sorszámokat. 1.2.3.4.5 stb. Első körben a játékvezető rá lő egy gyerekre és megkérdezi: Hogy a bab? A tanuló válasza a sorszáma pl. 11 a bab. Második körben, a kérdés megváltozik: 20 a bab? Ha nem stimmel a korábbi számmal, a megszólított visszakérdez: Hogy a bab? Ha a kérdezett szám stimmel a bal és jobb szomszéd szólal meg és visszakérdez, hogy a bab?
Ezt követően a játékmester szabadon változtatja a feladványokat: egyszerű bum, intelligens bum és hogy a bab minta szerint.
- Favágós: Utánzó mondóka kísérő mozdulatokkal:
Fát vágni
az erdőbe fát vágni
el is menjek? ne is menjek? az erdőbe fát vágni
Balta is van, fűrész is van, el is menjek? ne is menjek? az erdőbe fát vágni
Idő is jó, kedvem is jó, Balta is van, fűrész is van, el is menjek? ne is menjek? az erdőbe fát vágni
Itt sincs senki – ott sincs senki Idő is jó, kedvem is jó, Balta is van, fűrész is van, el is menjek? ne is menjek? az erdőbe fát vágni
Játék: halkan, suttogva, figurázva hangsúlyokkal
- Mondóka figurázva és után mondással:
3 db patent van az ufós badi alján
Aki rosszul patentolja annak bizony jajj ám
Arra hiszen, arra hiszen rá lesz azért szólva
Mért van a babán a badi félre patentolva
A mondókát többször, a testen alkalmazott ritmuskisérlettel adták elő.
- Kamu játék: Testrészre mutatva az egymással szemben álló párok kamuzna. pl. Ez a szám és a fülére mutat, a másik játékos folytatja: ez a fülem és más testrészre mutat. A gyerekeknek a bemutatott játék szabályát kell felismerniük és játszaniuk.
- Találd meg a másik tanulón azt a színt, melyet a játékmester mond, és érintsd meg a tarkóddal. (érdekes formulák jönnek ki) Figyelni kell arra, hogy mindenkinek a tarkójának valahová neki kell érnie.
Fejlődött a tanulók: figyelme, együttműködő képessége, kommunikációja a foglalkozás keretében.