Tematikus foglalkozás – A komponens
Genslerné György Gyöngyi
A 13. foglalkozáson elkészítették a csoport „Önkéntesség fáját”. A gyerekek a kezüket körberajzolták, a rajzot kivágták. A tenyér részre ráírták, hogy a közeli vagy a távoli jövőben milyen önkéntes tevékenységet vállalnának szívesen. A kivágott tenyérrajzokat felragasztották egy közös fát jelképező lapra. Az így elkészült transzparenst a könyvtárban helyezték el. A foglakozás végén beszélgettek az önkéntes vállalásokról.
Tematikus foglalkozás – B komponens
A foglalkozáson az Európában élő híres emberekről beszélgettek, melyik híres ember, melyik országból származik. A gyerekek versengtek ki tud több híres ember megemlíteni. A foglalkozás nagyon jó hangulatban telt, a gyerekek aktívan részt vettek a foglalkozáson.
Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika
A mai foglalkozás középpontjában nem a tananyaghoz kapcsolódó feladatok álltak, hanem a közelgő ünnep, Anyák napja. A személyiségfejlesztésen volt a fő hangsúly. Ehhez a témakörhöz kapcsolódó irodalmi és zenei alkotásokat hallgattunk meg, illetve arról beszélgettünk, hogyan tervezik a gyerekek az édesanyjuk köszöntését, hogyan lehet ezt még kedvesebbé, bensőségesebbé tenni.
Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde
A tizenharmadik foglalkozás témája Im Resteurant – Az étteremben – Die Speisekarte – Az étlap témakörét folytattuk. A tanulók étlapot kaptak. Folytattuk az étlap fő részeinek megbeszélését: Salaten – Saláták, Beilagen – Köretek, Nudelspeisen – Tésztaételek, Nachspeisen/Desserts – Desszertek, Getränke – Italok. Az egyes részeken belül konkrét ételek és italok neveit beszéltük meg. A foglalkozás célja a szókincsbővítés, szókincsfejlesztés volt.
Angol nyelvi foglalkozás – Árva Edit
Tizenharmadik alkalommal az elmúlt foglalkozáson tanultakat alkalmazva néhány írásbeli feladatot oldottunk meg: sorba rendeztük az éttermi étkezés folyamatát az asztalfoglalástól a számla kifizetéséig, szétválogattuk az ételeket aszerint, hogy előétel, főétel, desszert illetve ital kategóriába tartoznak-e. Ezután egy mondatalkotásos feladat következett, ahol mindegyik mondat tartalma a rendeléssel volt kapcsolatos.
Putting the events in the correct order – Completing the menu – Putting words in the correct order – Making dialogues
Tehetséggondozó foglalkozás – Csizmadia Istvánné
A logikus gondolkodás fejlesztése különböző játékokkal. A stratégia felépítése és annak lépéseinek megbeszélése, bemutatása.