Tematikus foglalkozás – A komponens
Genslerné György Gyöngyi
A következő foglalkozáson megbeszélték az iskola májusi jótékonysági akcióit. A Határtalanul pályázat keretében utazó 7. osztályos tanulók a Dévai Szent Ferenc Alapítvány számára tartós élelmiszereket visznek Erdélybe. Az iskolai Gyermeknap programját biztosító szervezet kérésére a zomba-paradicsompusztai Berkes János gyógypedagógiai iskola fiatal felnőttjei számára használt ruhákat és cipőket gyűjtésébe kezdett.
Tematikus foglalkozás – B komponens
Az órán az EU-ban beszélt nyelvekről beszélgettek, melyik országban milyen nyelven beszélnek az állampolgárok. Megállapították, hogy az angol nyelv mennyire elterjedt és mennyire fontos annak elsajátítása.
Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika
A 14. foglalkozáson tapasztaltam, hogy a térlátás területén mennyire polarizált a tanulók tudása, ezért a mai foglalkozáson is ennek a területnek a fejlesztését céloztam meg. A feladatok között szerepelt: tájékozódás a térben, a síkon; nézeti képek értelmezése, előállítása; testháló készítése stb. A fejlettebb térlátással rendelkező tanulók önálló munkában végezhették a feladatokat, a többiek páros munkában. A gyerekek körében újra nagy sikere volt a számítógépen elvégezhető feladatoknak.
Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde
A tizennegyedik foglalkozás témája Lesestück – Leseverstehen – Zu Mittag in der Gaststätte – Olvasmány- Olvasásértés – Ebéd a vendéglőben volt. A foglalkozás során szöveget dolgoztunk fel a tanulókkal. Mindenki megkapta a szöveget, először megbeszéltük az ismeretlen szavakat, a magyar jelentéseket a tanulók a szövegbe az ismeretlen szó fölé írták. Ezután szerepek szerint (apa, anya, Péter, Mónika, pincér) olvasták és fordították a szöveget. A foglalkozás célja a szókincsbővítés, szókincsfejlesztés, a tanult és elsajátított ismeretek alkalmazása volt.
Angol nyelvi foglalkozás – Árva Edit
A tizennegyedik foglalkozáson a gyerekek egy éttermi párbeszédet kaptak, amelyből hiányoztak szavak, kifejezések. A táblára felírtam néhány étteremmel kapcsolatos kifejezést, ezekből kellett kiválogatniuk a megfelelőeket és azokkal kiegészíteniük a párbeszédet. Ezután megkapták ugyanezt a dialógust szerepenként szétvagdalva – a feladatuk a helyes sorrend felállítása után a párbeszéd begyakorlása és előadása volt.
Gap filling – Making the correct order – Learning the dialogue – Acting out
Tehetséggondozó foglalkozás – Csizmadia Istvánné
Az előző foglalkozások egyikén önállóan alkotott szövegek felolvasása, előadása szereplők szerint. Egymás alkotásának meghallgatása, vélemények megfogalmazása: Mit tetszett? Miért tetszett?