Tematikus foglalkozás – Genslerné György Gyöngyi
A második tematikus foglalkozáson beszélgettünk a pályázat tematikus foglalkozásainak tartalmi elemeiről. Röviden érintettük a kötelezően feldolgozandó témákat. Képeket kerestünk az interneten a testvériskoláinkról és azok környékéről. Részleteket néztünk a youtube-ra feltöltött 2015-ös testvériskolai táborokról.
Tematikus foglalkozás – Európai Unió
2. foglalkozás: Az Európai Unió történetének megismerése Internetes kereséssel történt. A keresést követően közösen megbeszélés zajlott, ki mit talált az EU-ról, mit talált érdekesnek. A gyerekek nagyon élvezték a közös munkát.
Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika
A második foglalkozást beszélgetéssel kezdtük, melynek során megfigyelhettem kommunikációs képességeiket. Megbeszéltük, hogy kinek mely tantárgyak okoznak nehézséget, illetve miben, mihez vár segítséget. A matematika és a természetismeret tantárgy neve hangzott el leggyakrabban, ebből kifolyólag erre a két tantárgyra fókuszálunk a foglalkozások során.
A továbbiakban a beszédfejlesztésen és a kommunikációs képességek fejlesztésén volt a hangsúly a tantárgyi ismeretek elmélyítése mellett. Cédulákra írtak föl fogalmakat az említett tantárgyak témaköreiből, majd azokat egy sapkából kihúzva mondatba kellett foglalniuk.
Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde
A második tematikus foglalkozáson Einkauf – Im Modegeschäft – Bevásárlás – A ruhaboltban témát dolgoztuk fel. A tanulók az első foglalkozás tapasztalatai alapján bátrabban, magabiztosabban vettek részt az interakcióban. A hétköznapi helyzetekkel kellet megbirkózniuk, úgy, hogy ruhadarabokat kellet vásárolniuk egy – egy párbeszéd keretében. A tanulók ügyesen oldották meg a szituációkat. Az eddig megszerzett szókincsüket jól hasznosították más kontextusban is.
Angol nyelvi foglalkozás – Árva Edit
A második alkalom még mindig a szintfelmérés jegyében telt. Mivel erre a napra esett az angolszász nyelvterülten – és ma már hazánkban is – népszerű Valentin nap, ezért ezt az ünnepet jártuk egy kicsit körül. Beszéltünk a Valentin nap jelentéséről, eredetéről. Megismerkedtünk az ünneppel kapcsolatos legfontosabb kifejezésekkel, melyeket később szórácsban kerestek meg a tanulók. Újabb játékos feladatok során (pl. keresztrejtvény, szókiegészítő) alkalmaztuk a megtanult új ismereteket.
Tehetséggondozó foglalkozás – Csizmadia Istvánné
Pármunkában dolgoztunk. Logikai feladatok domináltak, egymást segítve dolgozhattak a gyerekek. Versenyeztek is a párok, ki tudja megtalálni az összes szót a szókeresőben elsőként. Élvezték a labirintusból való kijutásos feladatot is. Jó hangulatban telt a foglalkozás.