Tematikus foglalkozás – Genslerné György Gyöngyi
„A” – A 23. tematikus foglalkozáson a gamási testvériskola meglátogatásáról beszélgettünk. Megkerestük Gamást a térképen, megnéztük az interneten közzétett fotókat, videókat. Információkat gyűjtöttünk az általános iskoláról és a faluról. Egyik tanulónak családi kötődése is van a faluban. Ő már járt ott, megosztotta élményeit a csoport többi tagjának.
„B” – A 23. tematikus foglalkozáson az EU történetével foglalkoztunk. A gyerekek önállóan kiscsoportokban dolgozták fel az EU történetét. A feladathoz használhatták a könyvtár nyomtatott dokumentumait, számítógépeit, saját okos telefonjaikat is. A foglakozás végén beszélgettünk az Unió jelképeiről, meghallgattuk az Unió himnuszát is.
Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika
A csoporthoz tartozó gyerekek önismerete, önértékelése nagyban fejlesztésre szorul. Általában jellemző, hogy bizonyos területeken túlbecsülik magukat, más területeken pedig aláértékelik képességeiket. Ezért önismereti játékokat játszottunk, hiszen a játékok segítségével megtapasztalhatjuk, hogy milyenek vagyunk, és alkalmunk nyílik bizonyos képességeket, készségeket gyakorolni is.
Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde
A huszonharmadik tematikus foglalkozás témája In der Schule, Im Klassenzimmer – Bildbeschreibung – Az iskolában, Az osztályteremben – Képleírás volt a tanulók feladata. Átismételtük, gyakoroltuk az előző foglalkozás mondatmodelljeit. Először szavakat gyűjtöttek a képről, majd ezután az összegyűjtött szavak segítségével mondatokat kellett megfogalmazniuk. Ügyesen alkalmazták a tanult ismereteiket, egész mondatokban beszéltek. A szóbeli kifejezőkészség fejlesztése, a meglévő szókincs gyarapítása, az eddigi ismereteik alkalmazása volt a cél.
Angol nyelvi foglalkozás – Árva Edit
Minden gyermek szabadidejének szerves része a mobiltelefon használata. Érdekességként sms-ben használatos rövidítésekkel ismertettem meg a tanulókat. az érdeklődőbbek már ismertek néhányat. Utána rövidített üzeneteket küldtünk egymásnak.
Shortcuts used in sms – learning new expressions – making some text messages
Tehetséggondozó foglalkozás – Csizmadia Istvánné
A mai foglalkozásunk kiemelt feladata a memóriafejlesztés volt. A tanévkezdés után, nap, mint nap, szükségünk van minél edzettebb memóriára. Játékos formában, sok-sok féleképpen fejlesztettük memóriánkat ma délután. Az egyik nagy sikerű játék a szólánc volt. Mindenkinek egy-egy szót kellett mondania, de úgy, hogy a saját szava előtt el kellett ismételnie megfelelő sorrendben az előtte elhangzottakat, és azután hozzátenni a saját szavát. Egy kis idő után már nagyon hosszú volt a szólánc. Nehéz volt fejben tartani a szavakat és persze a megfelelő sorrendjüket is. A gyerekek nagyon élvezték a feladatokat és ügyesen megbirkóztak a nehézségekkel.
Szívesen vettek részt a gyerekek a foglalkozáson, vidáman telt el ez a délután.