Tematikus foglalkozás – Genslerné György Gyöngyi
Az „A” komponens 28. foglalkozásán a nemzetiségi – etnikai kisebbséghez tartozás miatti hátrányos megkülönböztetésről beszélgettünk. Szóba került, hogy tapasztaltak hasonló diszkriminációt a saját környezetükben is. Példákat gyűjtöttünk a történelemből. Művészeti alkotásokra, filmekre is hivatkoztunk.
A „B” komponens 28. foglalkozásán az unió hivatalos nyelveiről gyűjtöttünk információkat. Forrásként az”Egység a sokféleségben” Többnyelvű Európa című Europe Direct Tájékoztató Központ 2016-os kiadványát használtuk. A tagállamok lakóinak joga, hogy saját anyanyelvükön fordulhatnak az EU Parlamenthez, azon kapják a választ és képviselőik anyanyelvükön szólalhatnak fel. Beszélgettünk az idegen nyelv tanulásának fontosságáról.
Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika
A mai foglalkozáson játszottunk a gyerekekkel. Az Activity játékot vittem nekik. Az elmúlt foglalkozásokon előkerült témákat igyekeztünk a valóságban átbeszélni. Többször bebizonyosodott, hogy a gyerekek túlbecsülték magukat, amiket a konkrét szituációban beszéltünk meg. Eredménynek éreztem, mikor a gyerekek belátták, hogy valójában nem értették a feladatot, de ezt nehéz volt elismerniük, és nem a társukat hibáztatni a sikertelenségért.
Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde
A huszonnyolcadik tematikus foglalkozás témája – Die Speisekarte – Az étlap volt. Átismételtük az étlap részeit. Az egyes részekhez ételek – italok neveit kellet felsorolniuk a gyerekeknek. Vorspeisen – Előételek, Suppen – Levesek, Hauptspeisen – Főételek, Salaten – Saláták, Beilagen – Köretek, Nudelspeisen – Tésztaételek, Nachspeisen/Desserts – Desszertek, Getränke – Italok. Az egyes részek ismétlése után étlap borító készítését kezdték el a gyerekek páros munkában. A foglalkozás célja a szókincsbővítés, szókincsfejlesztés, illetve a korábbi ismeretek felidézése volt.
Angol nyelvi foglalkozás – Árva Edit
A halloweeni ünnep népszerűségét kihasználva tovább folytattuk az ezzel kapcsolatos szókincsbővítést. Ismételtük a mondókákat és halloweenhez kapcsolódó feladatlapokat töltöttek ki vagy egyénileg, vagy páros munkában.
Halloween worksheets – speaking practice – working in pairs
Tehetséggondozó foglalkozás – Csizmadia Istvánné
Ezen a délutánon újra olyan játékokat vettünk elő, amiket egyénileg otthon nem nagyon játszanak a gyerekek. Logikai játékokkal kezdtünk. Fokozatosan emeltem a nehézségi szinteket, így hamar sikerélményhez jutottak a gyerekek. A legnehezebb feladat kifogott rajtuk, nem tudták megoldani, az adott idő alatt nem jöttek rá a megoldásra. Legközelebb újra megnézzük, mi lehet a jó megoldás. A foglalkozást Activity-vel zártuk. 2 csapat versengett egymással. A rajzolás volt a kedvenc feladat, a szómagyarázat és a mutogatás néha nehéznek bizonyult. Jókedvvel zártuk ezt a napot is.