Heti foglalkozások 29.

Tematikus foglalkozás – Genslerné György Gyöngyi

Az „A” komponens 29. foglalkozásán folytattuk a származás szerinti hátrányos megkülönböztetés témájának feldolgozását. Közösen megnéztük Az utolsó padban c. filmet.

A „B” komponens 29. foglakozáson játékos nyelvi feladattal foglalkoztunk. Petőfi Sándor: Szabadság, szerelem! c. versének idegen nyelvű (olasz, angol, román, finn, francia, német, horvát, lengyel, szlovák) változatairól kellett a tanulóknak eldönteni, hogy milyen nyelven íródtak. A megoldásához az internetes online szótárakat használhatták.

Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika

A gyerekek kérésére tanulás-módszertannal foglalkoztunk ezen az órán. Mindenki elmondta, az otthoni tanulási szokásait. Megbeszéltük, milyen belső és külső feltételei vannak a tanulásnak, ki hogyan, hol tanul otthon. Beszélgetésünk eredményként megállapítható, hogy a gyerekek többségéből hiányzik a belső motiváció. Általában a tanulás csak eszköz számukra valamilyen külsődleges cél elérése érdekében (pl. új telefon, tablet, laptop). Az egyik legnagyobb probléma, és ezen feltétlenül változtatniuk kell, hogy ne az írásbeli feladatokkal kezdjék az otthoni tanulásuk során, hiszen azok a szóbeli feladatok gyakoroltatását szolgálják.

Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde

A huszonkilencedik tematikus foglalkozás témája Die Speisekarte – Az étlap volt. Az étlap fő részeinek átismétlése után a gyerekek páros munkában ételek – italok neveit írták önállóan az egyes részekhez. Ezek megbeszélése után folytatták az előző foglalkozás faladatát, befejezték az étlap borító díszítését. A foglalkozás célja a szókincsbővítés, szókincsfejlesztés, illetve a korábbi ismeretek felidézése volt.

Angol nyelvi foglalkozás – Árva Edit

Ezen a foglalkozás felelevenítettük a hónapok és az évszakok neveit Learninapps-es tankockák segítségével. Megbeszéltük az őszre jellemző időjárást, az őszi munkákat, ünnepeket. Majd ehhez kapcsolódó interaktív feladatokat játszottunk.

Vocabulary: months, seasons, autumn, weather, festivals – using the computer

Tehetséggondozó foglalkozás – Csizmadia Istvánné

A mai foglalkozáson egy kicsit belekóstoltunk a földrajz tantárgyba. Térképekkel dolgoztunk párokban. Először Magyarország térképén kerestünk megyéket majd megyeszékhelyeket. Ki találja meg leghamarabb az adott várost, megyét. Aztán versenyt rendeztünk: ki tudja megtalálni az adott magyar várost a térképen. Nagyon élvezték a feladatot. Ezután kitekintettünk Európára. Most még csak Magyarország szomszédos országait néztük meg. Fővárosaikkal ismerkedtünk. Ki járt már ezekben az országokban, városokban? Beszámolhattak az ottani élményeikről. Legközelebb kitekintünk a többi európai országra is. Játszva tanultak ma is a gyerekek.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.