Tematikus foglalkozás – Genslerné György Gyöngyi
Az „A” komponens 31. foglalkozásán a gyerekek beszámoltak a gamási testvériskola meglátogatása során szerzett élményeikről. A fogyatékkal élők társadalmi esélyegyenlőségéről szóló témánk kapcsán megbeszéltük, hogy melyik gyerek tud hozni könyvet és csokit a Tolna Megyei Önkormányzat Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménye Berkes János Tagintézmény diákjainak karácsonyi megajándékozására.
A „B” komponens 31. foglakozásán folytattuk az Unió tagállamaira jellemző téli ünnepi hagyományok feldolgozását. Beszélgettünk az adventi szokásokról. Képeket néztünk az Unió legszebben kivilágított nagyvárosairól. A ppt képeinek vetítése közben a gyerekek kitalálhatták a várost és megnevezhették az országot. A jellemző épületek segítségével többségében ez sikerült is.
Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika
Megkezdődött a visszaszámlálás, kezdetét vette az advent, a karácsonyra való ráhangolódás és felkészülés ideje. Mai beszélgetésünk témája is ez volt. Ki az aki adni szeret, ki az aki csak várja az ajándékot. A gyerekek közül többen lesütött szemmel vallották be, hogy nekik nincs pénzük ajándékot venni a szeretteiknek. Ezért megbeszéltük, hogy karácsony előtti foglalkozások valamelyikén ajándékot készítünk. A „karácsonyvárástól” felvillanyozódnak a gyerekek, a tanulás is sokkal nagyobb kedvvel ment.
Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde
A harmincegyedik tematikus foglalkozáson Im Restaurant bestellen – Rendelni az étteremben témát dolgoztuk fel a tanulókkal. A tanulók páros munkában dolgoztak, feladatlap segítségével. A feladatlap segítségével pincér és vendég párbeszédét gyakoroltuk a gyerekekkel. A rendelés során az eddig tanult ételek és italok nevének alkalmazása volt a feladat. A foglalkozás célja az eddig tanult ismeretek gyakorlása, elmélyítése, a meglévő szókincs alkalmazása volt a párbeszédek során.
Angol nyelvi foglalkozás – Árva Edit
Egy angol órán kiegészítő anyagként szerepeltek közlekedési jelzőtáblák. Arra gondoltam, hogy a délutáni foglakozáson is jó hasznát vennék a gyerekek, ha megismerkednének néhány fontosabb közlekedési tábla elnevezésével.
Vocabulary – traffic signs – learning new words – drawing signs
Tehetséggondozó foglalkozás – Csizmadia Istvánné
A mai napon a gyerekek teli élményekkel érkeztek a foglalkozásra. Az elmúlt héten 2 napos kiránduláson vettek részt a pályázatunk keretében. Gamáson jártak, találkoztak a testvériskola tanulóival. Örömmel meséltek a programokról, amelyeket diákjainknak szerveztek. Egymás szavába vágva mondták el tapasztalataikat, élményeiket. Fotókkal is illusztrálták az elhangzottakat. Jó volt látni, hogy jól érezték magukat, tetszett minden nekik és sok-sok élménnyel gazdagodtak.