Heti foglalkozások 35.

Tematikus foglalkozás – Genslerné György Gyöngyi

Az „A” komponens tematikus foglalkozásán elkezdtük feldolgozni az egészséges életmód témakört. Csoportmunkában összegyűjtöttük az egészséges életmódot meghatározó területeket: táplálkozás, mozgás, környezetvédelem, káros szenvedélyek kerülése, lelki egészség. Megnéztük a NUTRIKID programhoz készült „A piramis titkai” című oktató filmek első négy részét, és megoldottuk a hozzátartozó munkafüzet 5-9. oldalát.

A „B” komponens tematikus foglalkozásán a Dunával, mint Európa legnagyobb folyójával foglalkoztunk. Térkép segítségével táblázatba gyűjtöttük a Duna országainak nevét, jelöltük az uniós országokat. Megkerestük azokat a fővárosokat, amelyeket érint a folyam. Megnéztük a Duna, Európa gyöngyszeme című film első részét.

 Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika

Az újév első összejövetelét azzal kezdtük, hogy a gyerekek mesélhettek az őket ért élményekről, a karácsonyukról és az újévről. Szívesen végig hallgatták egymást, egyszer-egyszer az okozott feszültséget, hogy hasonló életkoruk ellenére más ajándékot, élményt tartottak értékesebbnek. A többi időt gyakorlásra fordítottuk. A 6. osztályosok természetismeret (földrajzi ismeretek) felmérésre készültek, a gyakorló feladataikhoz mindenki szívesen hozzászólt!

 Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde

A harmincötödik tematikus foglalkozás témája – Das Neujahr – Glücksbringer – Az Új Év – Szerencsehozók volt. A tanulók feladatlapon dolgoztak. A felsorolt szerencsehozók neveit kellett a megfelelő képhez írniuk. A magyar jelentésük megbeszélése után azt is fel kellett írniuk. A foglalkozás második részében pedig betűrejtvényben kellett az elrejtett szavakat megkeresniük. A foglalkozás célja a szókincs bővítése, fejlesztése volt.

Angol nyelvi foglalkozás – Árva Edit

Karácsony után még mindig karácsonyi hangulatban egy karácsonyfát díszítettünk cetlik segítségével. A cédulákon díszítésre alkalmas dolgok voltak felsorolva, pl.: egy nagy csillag, három sárga gyertya, stb… Mindenki kapott 4-5 papírcsíkot és ezeknek megfelelően feldíszítette a saját (fénymásolt) karácsonyfáját. Közben gyakoroltuk a „there is/ there are” nyelvtani kifejezéseket is. A végén mindenki leírta, bemutatta a saját fáját.

Reading – Decorating/Drawing – Practising Grammar – Description

Tehetséggondozó foglalkozás – Csizmadia Istvánné

Az újév első foglalkozásán, a hosszabb szünet után vidám logikai feladatokkal, játékokkal indítottuk az évet. Rajzos fejtörőket kellett megfejteniük, majd a gyerekek nagyon szívesen játszották a barkochba játékot. Ügyesen, logikusan kérdeztek, figyeltek egymás kérdéseire és az azokra kapott válaszokat. Hamar megtalálták a megfejtést. Több gyerek is sorra került a játék során. Ezután kissé gondolkodtatóbb találós kérdéseket tettem fel. Ezt is nagyon élvezték a gyerekek. A foglalkozás vége felé a gyerekek tehettek fel találós kérdéseket egymásnak. Vidáman telt el az idő az év első foglalkozásán.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.