Tematikus foglalkozás – Genslerné György Gyöngyi
Az „A”komponens 39. foglalkozásán a gyerekek csoportmunkában heti étrendet állítottak össze. Otthonról hozott gasztronómiai kiadványokból, újságokból válogattak recepteket. A tervezésnél figyelembe vették az egészséges táplálkozás szabályait is.
A „B” komponens 39. foglakozásán folytattuk a közelünkben lévő uniós tagállamok természeti örökségeinek megtekintését. Közösen megnéztük A völgy a határon a című filmet. Utána megbeszéltük a látottakat. Megkerestük a Thayatal Nemzeti Parkot a térképen is.
Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika
Ma a hatodikosokkal a történelemről beszélgettünk. Memóriajátékot készítettünk a megtanulandó évszámokból. A térkép megint sok kérdést vetett fel a gyerekekben. Ezt igyekszem kihasználni.
Beszélgettünk arról, hogy ki mit remél a félévi bizonyítványába.
Aztán figyelemfejlesztő és koncentrációs feladatokat játszottunk.
Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde
A harminckilencedik tematikus foglalkozáson a Winter – Tél témakört dolgoztuk fel a gyerekekkel. Szavakat gyűjtöttünk a télhez kapcsolódóan. Mondatalkotás volt a feladat a szavak segítségével. Beszélniük kellett a télről, összefüggően 5 – 6 mondatban (téli hónapok, téli sportok, téli ruházat, téli időjárás stb.) A szókincsbővítés, szókincsfejlesztés illetve a kommunikáció volt az elsődleges cél.
Angol nyelvi foglalkozás – Árva Edit
Januárban zárófoglalkozásként egy szövegértési feladatot oldottunk meg. Egy varázsló születésnapjáról olvastunk. Ezután 8 kérdést kellett a gyerekeknek megválaszolniuk. Majd a szövegben szereplő néhány szót kellett szófajonként kategorizálniuk.
Reading comprehension – Finding the correct answers – Grammar practice
Tehetséggondozó foglalkozás – Csizmadia Istvánné
Ezen az összejövetelen „Ki tud többet” című vetélkedőt rendeztünk. Egyénileg lehetett részt venni és küzdeni a legjobb eredményért. A kérdéseket próbáltam úgy összeállítani, hogy ne okozzon gondot a különböző évfolyamból érkező gyerekeknek, ne az adott tananyagra épüljön. Inkább a mindennapi életben tájékozódásra és az intelligenciára épülő kérdéseket tettem felé. Mennyire mozognak otthonosan a gyerekeink ezekben a témákban. A végén együtt beszéltük át a megoldásokat, a jó válaszokat. Mindenki láthatta milyen jól dolgozott. Élvezték a foglalkozást a gyerekek és hasznosnak találták.