Tematikus foglalkozás – Genslerné György Gyöngyi
Az „A” komponens 42. foglalkozásán különböző sportjátékok szabályairól gyűjtöttek információkat. Ezekből kiscsoportokban felkészültek. A szabályok ismertetése alapján a többi csoportnak ki kellett találnia, hogy melyik játék szabályait hallották.
A „B” komponens foglalkozásán az Unió kulturális örökségeivel kezdtünk el ismerkedni a Kulturális Örökség Európai Éve 2018 című oktatási segédlet alapján. Táblázat segítségével rendszereztük a kulturális örökségek típusait. A gyerekek előzetes ismereteik, könyvek, illetve az internet segítségével mindegyikhez példát is kerestek.
Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika
Történelmi évszámokat és hozzájuk kapcsolódó eseményeket memorizáltunk. Nem volt elegendő az évszámot illetve az eseményt megnevezni, néhány mondatban el kellett mondaniuk, amit tanultak az eseményhez kapcsolódóan. Így a gyerekek sokszor egymástól tanultak, kiegészítették egymás ismereteit.
A foglalkozás végére egy kis „párbajt” is rendeztünk, hogy kinek sikerült a legtöbbet bevésnie.
Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde
A negyvenkettedik tematikus foglalkozás témája Fasching – Farsang volt. A tanulók feladatlapon dolgoztak. Az előző foglalkozás témáját dolgoztuk tovább. Kennst du diese Faschingsfiguren? – Ismered ezeket a farsangi figurákat? – mondatokban megfogalmazott jellemzők alapján kellet a farsangi figurákat felismerniük. Szövegértés, mondatalkotás, szókincsbővítés, kommunikációs készség fejlesztése volt a cél.
Angol nyelvi foglalkozás – Árva Edit
A tél témakörben megoldottunk egy szövegértési gyakorlatot. A gyerekek kis tanári segítséggel dolgoztak fel egy szöveget, melyhez három feladat tartozott: igaz-hamis állítások felismerése, válaszok írása kérdésekre valamint mondatkiegészítés.
Reading comprehension – True or false sentences – Answering the questions – completing sentences
Tehetséggondozó foglalkozás – Csizmadia Istvánné
Ma a beszédfejlesztés, logikus gondolkodás fejlesztése játékos formában került előtérbe. A játék „körülírás”. A megadott szavak körülírása úgy, hogy a „tiltott” szót nem szabad kimondani. A gyerekek nagyon ügyesen oldották meg a feladványokat. Jókat nevettek egy-egy körülírt mondaton, de mindig megtalálták a megoldást. Egyre ügyesebben fejezik ki magukat, amikor beszélniük kell. Jól érezték magukat ezen a délutánon is.