Tematikus foglalkozás – Genslerné György Gyöngyi
Az „A” komponens foglalkozásának témája az 55. foglalkozáson kitűzött helytelen napirendi szokás javításának, megváltoztatásának sikerességéről vagy sikertelenségéről számoltak be a gyerekek. Beszélgettünk azokról az akarati tényezőkről, amelyek befolyásolhatják életünket. Az elhatározás, a szándék megvalósításának egyik legnagyobb belső akadálya az ember kialakult szokásrendszerének visszahúzó ereje. Ha az elhatározott cselekvéssel ellentétes cselekvés rögződött belénk, rendkívüli akarati erőfeszítésbe kerül a megszokott cselekvés lepergetését megakadályozni. Az ellentétes szokások, szokásrendszerek leküzdése az akarat folyamatos megfeszítését követeli.
A „B” komponens foglalkozásán az Európai Unió hivatalos honlapjáról https://ec.europa.eu/agriculture/teachers-pack/index_hu#tab-0-2 letöltött oktatási segédlet feldolgozását folytattuk. A Mit jelent a kód? című feladatlap segítségével az Európában termesztett, tenyésztett és előállított mezőgazdasági termékek kiváló minőségét szavatoló címkézési, nyomon követhetőségi és élelmiszer-minőségi rendszerekről beszélgettünk. Megfigyeltük, hogy például a tojás esetében ezek a jelölések hol vannak és hogyan értelmezhetők. Ennek kapcsán egyes uniós országokra jellemző tojásételeket gyűjtöttünk, pl. Franciaországban tradicionális tojásétel az omlett.
Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika
Közeledik az év vége, készülünk az év végi mérésekre. A tananyagból azokat a témákat igyekeztem kiválasztani, amelyek a gyerekek számára nehézséget jelentettek. Nehezen ment az év során a mássalhangzó törvények elsajátítása. Ezeknek az ismereteknek az átismétléséhez, rendszerezéséhez egy „kisokost” készítettünk.
Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde
Az ötvenötödik tematikus foglalkozás témája Die Jahreszeiten – Jahr und Monat – Évszakok – Év és hónap volt. A gyerekek feladatlapon dolgoztak. A feladatlapon lévő mondatok igazságtartalmát kellet eldönteniük. Amennyiben a mondat tartalma helyes volt az igen választ kellett bejelölniük, ha helytelen volt a nem választ. A mondatokat le is fordították. A cél a mondatok megértése, a szókincs bővítése, a meglévő szókincs és ismeretek alkalmazása és a kommunikációs készség fejlesztése volt.
Angol nyelvi foglalkozás – Árva Edit
Az elmúlt alkalmak során megszerzett ismereteket felhasználtuk egy kvíz során. A még új információkat megkereshették a tanulók az interneten, ezzel is bővítve tudásukat.
Four nations – Quiz – using the computer – surfing on the Net
Tehetséggondozó foglalkozás – Csizmadia Istvánné
A mai napon a kémia még több érdekességével ismerkedhettek meg a gyerekek. Először arra voltam kíváncsi, hogy mit tudnak, mit hallottak már ezekről a dolgokról. Megismerhették, hogyan rajzolnak formákat a tűzijátékok. Hogyan működik a tűzoltókészülék? Mi van benne? Vagy: mik azok a nemesgázok? A gyerekek eddigi ismereteit kiegészítettük újabb információkkal, adatokkal. Nagyon ügyesek voltak ma a diákok, élvezték a foglalkozást. Ma is sok új ismerettel bővíthették tudásukat.