Tematikus foglalkozás – Genslerné György Gyöngyi
Az „A” komponens 43. tematikus foglalkozásának témája a magyar sport. Arról beszélgettünk, hogy hazánk sporttörténetében, melyek voltak a legnagyobb nemzetközi sikerek. A gyerekek olimpiai témájú könyvek leírásai segítségével aranyérmes magyar sportolók nevét gyűjtötték össze. „Megjósolták”, hogy milyen sportágakban és kiktől várnak aranyérmet a 2020-as tokiói olimpián.
A „B” komponens 43. foglalkozásán a gyerekek online játékokban mérkőztek meg egymással.
A https://europa.eu/kids-corner/index_hu.htm internetes portálon az EU játékok és kvízkérdések oldalról a Fedezzük fel Európát! című játékot játszották leginkább. A kérdések nagyon sok oldalról közelítik meg az uniós témát. A foglalkozások során már érintett ismeretek mellett újabbakat is tanultak a gyerekek.
Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika
A mai foglalkozáson lehetőséget adtam a gyerekek, hogy ők válasszák meg a tevékenységüket. Az első meglepődésük után mindenki a táskája után nyúlt és elkezdte elvégezni a feladatait. Ezután örömmel fogtak bele kedvenc tevékenységeikbe. A fiúk leginkább az Okosdoboz kognitív játékait választották, a lányok közül többen rajzoltak.
Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde
A negyvenharmadik tematikus foglalkozás témája – Ein Tag mit Robert – Leseverstehen – Textbearbeitung – Egy nap Róberttel – Olvasásértés – Szövegfeldolgozás. A gyerekek feladatlapon dolgoztak. Elolvastuk a szöveget, lefordítottuk és megbeszéltük azoknak a szavaknak a jelentését, amelyek számukra ismeretlenek voltak. Az olvasott szöveg alapján három feladatot kellet megoldaniuk – szöveghez kapcsolódó kérdések megválaszolása, Róbert napirendjének sorrendbe állítása, kérdő- és tagadómondatok képzése. A foglalkozás célja a szókincsbővítés, a szövegértés és a kommunikációs készség fejlesztése volt.
Angol nyelvi foglalkozás – Árva Edit
Mivel az elmúlt alkalmakkal túlnyomórészt szövegértési gyakorlatokkal foglalkoztunk változatosságként olyan feladattal készültem a gyerekeknek, ahol a beszéd kerül előtérbe. A család témakörében 12 kis kártyán 12 kérdés szerepelt – és ezekre kellett a gyerekeknek választ adniuk. Természetesen előtte átismételtük illetve tisztáztuk a családtagok neveit és a családi kapcsolatokat.
Reading comprehension – To ask and answer questions about family
Tehetséggondozó foglalkozás – Csizmadia Istvánné
A mai napon a játékos készségfejlesztés került előtérbe. Matematikai logikára építettük a feladatokat. A játék a Gondoltam egy számot c. játék volt. A gyerekeknek figyelni kellett egy más kérdéseire és logikusan kérdezni tovább, amíg ki nem találták az adott számot. Szűkíteniük kellett a lehetséges számok halmazát, végül a megoldást kimondani.
Játékos készségfejlesztés, előtérben a matematikai logika fejlesztése. A játék: „Gondoltam egy számot”. Kérdések megfogalmazása, a lehetséges számok szűkítése.