Tematikus foglalkozás – Genslerné György Gyöngyi
Az „A” komponens 58. foglalkozásán a gyerekek beszámoltak nyári élményeikről. A beszámolók meghallgatása közben irányított beszélgetés formájában kitértünk az eddigi foglalkozások témáira is. Miben különbözött a tanulók nyári napirendje a tanévi napirendtől? Mennyi időt szántak sportra, mozgásra? Az étkezési szokásaikban voltak-e változások? Mennyire törekedtek arra, hogy több gyümölcsöt, zöldséget fogyasszanak?
A „B” komponens foglalkozásán a résztvevők megosztották egymással nyári élményeiket. Arról beszélgettünk, ki hol és hogyan nyaralt. Volt-e olyan tanuló, aki külföldre utazott? Kik voltak uniós országban? Milyen tapasztalatokkal, ismeretekkel gazdagodtak utazásaik során? Telefonjuk segítségével társaiknak is megmutatták a nyáron készített fotóikat.
Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika
A gyerekekkel újra találkozva átbeszéltük, hogy ki mit vár ettől a félévtől. Már vannak közöttünk nyolcadikosok is, akik a továbbtanulásra, a választott pályára készülnek. Ők elsősorban azt kérték, hogy azoknak a tantárgyaknak az erősítésére koncentráljunk, amikre a középiskolában szükségük lesz, és azt szeretnék, ha több szakmáról, lehetőségekről beszélgetnénk a következő foglalkozásokon. Ezután a jó időt kihasználva önismereti játékokat játszottunk az udvaron.
Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde
Az ötvennyolcadik tematikus foglalkozáson Die Sommerferien sind zu Ende. – Véget ért a nyári szünet, Sommererlebnisse – Nyári élmények, Das neue Schuljahr beginnt – Kezdődik az új tanév témákat dolgoztuk fel a bevont tanulókkal. A gyerekek beszámoltak nyári élményeikről, a nyári táborozásról. A nyárra vonatkozó szavakat gyűjtöttünk, melyek segítségével mondatokat fogalmaztunk meg. Ezek a mondatok voltak segítségükre abban, hogy élményeiket megfogalmazzák és megosszák társaikkal. A szókincs fejlesztése, bővítése, kommunikációs készség fejlesztése valamint eddigi ismereteik alkalmazása volt a cél.
Angol nyelvi foglalkozás – Csizmadia Istvánné
Az új tanév első foglakozásán ismerkedtünk egymással, a gyerekek bemutatkoztak, mivel új pedagógus vette át a csoportot. Ebben a félévben a beszéd fejlesztésére szeretnénk fektetni a hangsúlyt. El szeretném érni, hogy bátran merjenek megszólalni angolul, ne féljenek attól, hogy hibáznak. Már az első alkalommal igyekeztek a gyerekek minél több összefüggő mondatot használni. Ügyesek voltak, jól érezték magukat.
Tehetséggondozó foglalkozás – Lamberti Judit
Az új tanév első foglalkozásán játékos formában ismerkedtünk meg egymással, mivel új pedagógusként léptem be a csoportba. A bemutatkozás után a televízióból ismert „Beugró” c. műsor alapján szituációs feladatokat „oldottunk meg”.