Tematikus foglalkozás – Genslerné György Gyöngyi
Az „A” komponens 65. foglalkozásán feldolgoztuk Patai Anna koncertjét. Maradandó élmény volt a gyerekek számára ismert és közkedvelt fiatal énekesnő műsora. Örömmel idézték fel a közkedvelt zeneszámokat. Az interneten közzétett videofelvételeit is megnéztük. Beszéltünk arról is, hogy kitartással, szorgalommal, elhivatottsággal lehet csak igazán sikeres az ember.
A „B” komponens foglalkozásán folytattuk a szlovákiai élmények feldolgozását. A megosztott élmények kapcsán felidéztük benyomásaikat, ismereteiket Szlovákiával kapcsolatban. Beszélgettünk arról is, hogy milyen jeleit tapasztalták annak, hogy Szlovákia az Európai Unió tagja.
Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika
A pályaválasztással kapcsolatos utolsó foglalkozást terveztem. A gyerekek nagy biztonsággal kezelik és alaposan megismerték a Nemzeti Pályaorientációs Oldalt (https://palyaorientacio.munka.hu/). Sok információt és segítséget gyűjtöttünk össze az elmúlt alkalmakon különböző szakmákról. Az órát játékkal zártuk.
https://palyaorientacio.munka.hu/altalanos/foglalkozas/jatek#
Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde
A hatvanötödik tematikus foglalkozás témája – Martinstag 1. – Márton nap 1. volt. A gyerekek feladatlapon dolgoztak. Előtte felelevenítettük ismereteiket Szent Mártonról. Az első feladatban a zárójelben megadott igék első múlt idejű alakját kellet beírniuk. A kiegészített szöveget elolvastuk és le is fordítottuk. A második feladatban megadott szavakkal kellett kiegészíteniük a Márton és a libák című legendát. Ezt a szöveget is elolvastuk és lefordítottuk. A foglalkozás célja a nyelvtani ismeretek alkalmazása, a szövegértés, szókincsbővítés volt.
Angol nyelvi foglalkozás – Csizmadia Istvánné
A mai délután a Halloween –nel foglalkoztunk. Ki mit hallott erről a szokásról. Honnan ered ez a szokás? Elolvastuk angolul az eredetét, megbeszéltük, hogy hogyan alakult ki, a gyerekek miért szeretik ez a szokást. Iskolánkban is már hagyomány, hogy ilyenkor „Halloween Party”-t rendezünk. A gyerekek itt szerzett élményeikről számolhattak be angol nyelven. Különböző jelmezeikről meséltek, a többieknek ki kellett találni, mi is volt az adott jelmez. Egy jót beszélgettünk erről a szokásról.
Tehetséggondozó foglalkozás – Lamberti Judit
A prezentációs munka folytatódott tovább. Kiválóan működik a tanulók közötti kooperáció. Megbeszélik egymás között, hogy ki milyen témát keres meg a neten, melyik részét kívánják felhasználni, hogyan illesszék be munkájukba, hogyan lehet továbbfejleszteni egymás ötleteit, saját munkájukat. Az elkészült munkákat megtekintettük, ill. véleményt, értékelést is igyekeztek megfogalmazni.