Tematikus foglalkozás – Genslerné György Gyöngyi
A 11. tematikus foglalkozáson a gyerekek csoportokat alakítva, feladatok segítségével rendszerezték, összefoglalták a közel három hónap során az önkéntesség témájában szerzett ismereteiket. Beszámoltak azokról az élményeikről, amelyek a leginkább megérintették őket az elmúlt időszakban. Ezek főképp az előadásokhoz és az állatmenhely látogatásához kötődtek.
Tematikus foglalkozás – Európai Unió
11. foglalkozás: A tagországok, a tagországok megismerése volt a téma. Feladatsor megoldásával a tagországokkal kapcsolatos kérdéseket, képes felismerő feladatokat, híres embereket, híres épületeket kellett megválaszolni
Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika
A természetismeret és a környezetismeret tantárgy egyik fontos kelléke a térkép, de a történelem és az életvitel és gyakorlati ismeretek (közlekedés témakör) tantárgyaknak is. A foglalkozásokon tapasztaltam, hogy a gyerekek nem szívesen használják, illetve nem ismerik fel, hogy mennyi segítséget nyújthat ez az eszköz a tanulásuk során. Ezért a térképhasználatot gyakoroltuk a foglalkozáson. Mindent, amit Magyarország térképén láttak, leolvasták és szavakkal kifejezték, megfogalmazták pl. folyók, városok, hegyek nevei, magassági számok, ásványi anyagok jelei stb.
A foglalkozást a http://regi.sdt.sulinet.hu oldalon található térképekhez kapcsolódó feladatokkal zártuk.
Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde
A tizenegyedik német foglalkozáson Im Restaurant – Az étteremben témakört kezdtük el feldolgozni. A tanulók feladatlapon dolgoztak. Megadott szavak segítségével kellet hiányos párbeszédeket kiegészíteniük. A szövegek témái pincér és vendég közötti párbeszédek voltak. A szöveg kiegészítése után szerepek szerint olvasták fel a párbeszédeket. A foglalkozás célja a szókincsbővítés, szókincsfejlesztés volt.
Angol nyelvi foglalkozás – Árva Edit
Tizenegyedik alkalommal folytattuk az étteremben történő rendelést. A gyerekeknek egy étlap összeállítása volt a feladatuk. Ezt igényesen, kartonlapra elkészítették, aztán újabb párbeszédet írtak hozzá és gyakorolták a rendelést. Ezek után párt cseréltek és az új társsal, új szituációban, más étlapról választottak ételt illetve italt.
Ordering food and drinks – Making a menu – Ars and crafts – Making a dialogue – Acting out
Tehetséggondozó foglalkozás – Csizmadia Istvánné
A mai foglalkozáson a Sudoku megfejtési stratégiáját beszéltük meg, próbálkozásokat tettek a gyerekek különböző szintű Sudokukkal a kezdőtől az átlagoson át a közepesen nehézig. Egyénileg és párokban is dolgozhattak. Nagyon élvezték, így biztosan lesz folytatása.