Heti foglalkozások 11.

Tematikus foglalkozás – Genslerné György Gyöngyi

A 11. tematikus foglalkozáson a gyerekek csoportokat alakítva, feladatok segítségével rendszerezték, összefoglalták a közel három hónap során az önkéntesség témájában szerzett ismereteiket. Beszámoltak azokról az élményeikről, amelyek a leginkább megérintették őket az elmúlt időszakban. Ezek főképp az előadásokhoz és az állatmenhely látogatásához kötődtek.

Tematikus foglalkozás – Európai Unió

11. foglalkozás: A tagországok, a tagországok megismerése volt a téma. Feladatsor megoldásával a  tagországokkal kapcsolatos kérdéseket, képes felismerő feladatokat, híres embereket, híres épületeket kellett megválaszolni

Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika

A természetismeret és a környezetismeret tantárgy egyik fontos kelléke a térkép, de a történelem és az életvitel és gyakorlati ismeretek (közlekedés témakör) tantárgyaknak is. A foglalkozásokon tapasztaltam, hogy a gyerekek nem szívesen használják, illetve nem ismerik fel, hogy mennyi segítséget nyújthat ez az eszköz a tanulásuk során. Ezért a térképhasználatot gyakoroltuk a foglalkozáson. Mindent, amit Magyarország térképén láttak, leolvasták és szavakkal kifejezték, megfogalmazták pl. folyók, városok, hegyek nevei, magassági számok, ásványi anyagok jelei stb.

A foglalkozást a http://regi.sdt.sulinet.hu oldalon található térképekhez kapcsolódó feladatokkal zártuk.

Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde

A tizenegyedik német foglalkozáson Im Restaurant – Az étteremben témakört kezdtük el feldolgozni. A tanulók feladatlapon dolgoztak. Megadott szavak segítségével kellet hiányos párbeszédeket kiegészíteniük. A szövegek témái pincér és vendég közötti párbeszédek voltak. A szöveg kiegészítése után szerepek szerint olvasták fel a párbeszédeket. A foglalkozás célja a szókincsbővítés, szókincsfejlesztés volt.

Angol nyelvi foglalkozás – Árva Edit

Tizenegyedik alkalommal folytattuk az étteremben történő rendelést. A gyerekeknek egy étlap összeállítása volt a feladatuk. Ezt igényesen, kartonlapra elkészítették, aztán újabb párbeszédet írtak hozzá és gyakorolták a rendelést. Ezek után párt cseréltek és az új társsal, új szituációban, más étlapról választottak ételt illetve italt.

Ordering food and drinks – Making a menu – Ars and crafts – Making a dialogue – Acting out

Tehetséggondozó foglalkozás – Csizmadia Istvánné

A mai foglalkozáson a Sudoku megfejtési stratégiáját beszéltük meg, próbálkozásokat tettek a gyerekek különböző szintű Sudokukkal a kezdőtől az átlagoson át a közepesen nehézig. Egyénileg és párokban is dolgozhattak. Nagyon élvezték, így biztosan lesz folytatása.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.