Tematikus foglalkozás – A komponens
Genslerné György Gyöngyi
A 15. tematikus foglalkozáson a testvériskolai bajnoki edzést levezető Katus Attiláról kerestek információkat az interneten. Többek számára a médiából ismert személyiség az aerobic világbajnok. A gyerekek nagy izgalommal várták a személyes találkozót. A foglalkozás második felében a társadalmi esélyegyenlőség témakör kulcsfogalmairól (pl. egyenlő bánásmód, hátrányos megkülönböztetés, szegregáció, diszkrimináció) beszélgettek.
Tematikus foglalkozás – B komponens
A foglalkozás témája a hazánkkal szomszédos uniós országok megismerése, fővárosuk, jellemzőik megtárgyalása.
Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika
Néhány gyakorló feladat után spontán beszélgetés alakult ki a csoport tagjai között és köztem. Mivel csak heti egy alkalommal találkozunk, keveset tudunk egymásról. A gyerekek kérdeztek egymástól és tőlem is. Jó alkalom volt arra, hogy képet kapjak beszédfejlettségükről, szókincsükről és kifejező készségükről illetve ezeknek a területeknek a javítására.
Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde
A tizenötödik tematikus foglalkozás témája Leseverstehen – Textbearbeitung – Zu Mittag in der Gaststätte volt. Folytattuk a szöveg feldolgozását. A foglalkozás első felében szerepek szerint olvasták és fordították a szöveget. Ezután feladatlapot kaptak a szöveghez. Az első feladatban a szöveghez kapcsolódó kérdésekre kellet válaszolniuk, a második feladatban hiányos mondatokat kellet kiegészíteniük a szöveg alapján. A foglalkozás célja a szókincsbővítés, szókincsfejlesztés, szövegben való tájékozódás, a tanult és elsajátított ismeretek alkalmazása volt.
Angol nyelvi foglalkozás – Árva Edit
Ezen a foglalkozáson olyan angol nyelvű étlapot kaptak a gyerekek, amely egy valós étteremből származik. A főételek elnevezésével ebben a formában eddig még nem találkoztak. A feladatuk a menü lefordítása után az ételek képekhez való hozzárendelése és egy párbeszéd alkotása volt.
Translating of the menu – Putting the numbers of dishes to the pictures – Making a dialogue
Tehetséggondozó foglalkozás – Csizmadia Istvánné
A magyar helyesírás érdekességei, nehézségei és buktatói. Milyen gyakori hibákat vétünk? Az általánosan előforduló hibák megbeszélése, helyesírási TOTÓ kitöltése egyénileg.