Heti foglalkozások 16.

Tematikus foglalkozás – A komponens

Genslerné György Gyöngyi

A foglakozáson a Határtalanul pályázat keretében Erdélybe utazó 7. osztályosok adománygyűjtésébe kapcsolódtak be. A Dévai Szent Ferenc Alapítvány számára száraz élelmiszereket gyűjtöttek az iskola tanulói és dolgozói. Segítettek a gyűjtésben és a csomagolásban is.  A Youtube csatornán megnézték az alapítvány történetét bemutató filmet. Beszélgettek a Böjte Csaba által felkarolt gyerekek sorsáról.

Tematikus foglalkozás – B komponens

Kapcsolódva az előző óra témájához az Európai Unió országaival (fővárosok, gazdaság, természeti szépségek) ismerkedtek. Térképet, képeket, videót néztek.

Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika

Az előző foglalkozáson megbeszéltük a gyerekekkel, hogy folytatjuk a beszélgetést és a játékokat. Mivel az elmúlt alkalommal sok új dolgot tudtunk meg egymásról, most kíváncsi voltam arra, hogy ki mennyire emlékszik a múlt héten elhangzottakból. Nagy sikere volt az SMS bemutatkozás játéknak. Minden résztvevő írt magáról egy max. 160 karakteres sms-t (előre elkészített négyzethálós lapra) amiben magáról írt egy rövid szöveges üzenetet (milyen vagyok?). Majd összekevertük és mindenki felolvasott egyet (bárkiét). A többieknek ki kellett találni, hogy kié lehet az üzenet.

Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde

A tizenhatodik foglalkozás témája – Im Restaurant – Bildbeschreibung – Az étteremben – Képleírás volt a tanulók feladata. Párokban dolgoztak. A párok a megbeszéltek alapján először szavakat gyűjtöttek a képről, majd ezután az összegyűjtött szavak segítségével mondatokat kellett megfogalmazniuk. A szókincsbővítés, szókincsfejlesztés, kommunikáció volt a cél. Továbbá az, hogy a tanulók elsajátítsák azokat az ismereteket, melyek segítségével összefüggően, több mondatban tudnak beszélni egy képről.

Angol nyelvi foglalkozás – Árva Edit

A közelgő gyereknapra való tekintettel – és a témánkhoz is kapcsolódva – egy angol nyelvű mesét kezdtünk el közösen feldolgozni. A mese címe: A kőleves. Először felelevenítettük néhány étel és ital nevét. A történet első meghallgatásakor az volt a gyerekek feladata, hogy figyeljék meg, hogy mely ételek és italok szerepelnek a szövegben. Aztán elolvasták ők is némán, majd megbeszéltük az ismeretlen szavakat. Ezt követte a hangos olvasás.

To recognise different kinds of food/dring – Listening and reading of the story – Choosing the correct food/drink – Learning new words – Reading

Tehetséggondozó foglalkozás – Csizmadia Istvánné

A foglalkozás célja a beszédkészség fejlesztése volt. A gyerekek különböző újságok, magazinok képei alapján mondatokat alkottak. Sőt, rövid történeteket is kitalálhattak. Nagyon ügyesen fűzték mondatokba gondolataikat. Egymás képeit megnézték és meghallgatták mások sztorijait is. Hozzáfűzhették a végén saját gondolataikat, amik az eszükbe jutottak a képekről. Kiegészíthették a hallottakat. Jól érezték magukat, jó hangulatban, gyorsan telt el az idő.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.