Tematikus foglalkozás – A komponens
Genslerné György Gyöngyi
A foglakozáson a Határtalanul pályázat keretében Erdélybe utazó 7. osztályosok adománygyűjtésébe kapcsolódtak be. A Dévai Szent Ferenc Alapítvány számára száraz élelmiszereket gyűjtöttek az iskola tanulói és dolgozói. Segítettek a gyűjtésben és a csomagolásban is. A Youtube csatornán megnézték az alapítvány történetét bemutató filmet. Beszélgettek a Böjte Csaba által felkarolt gyerekek sorsáról.
Tematikus foglalkozás – B komponens
Kapcsolódva az előző óra témájához az Európai Unió országaival (fővárosok, gazdaság, természeti szépségek) ismerkedtek. Térképet, képeket, videót néztek.
Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika
Az előző foglalkozáson megbeszéltük a gyerekekkel, hogy folytatjuk a beszélgetést és a játékokat. Mivel az elmúlt alkalommal sok új dolgot tudtunk meg egymásról, most kíváncsi voltam arra, hogy ki mennyire emlékszik a múlt héten elhangzottakból. Nagy sikere volt az SMS bemutatkozás játéknak. Minden résztvevő írt magáról egy max. 160 karakteres sms-t (előre elkészített négyzethálós lapra) amiben magáról írt egy rövid szöveges üzenetet (milyen vagyok?). Majd összekevertük és mindenki felolvasott egyet (bárkiét). A többieknek ki kellett találni, hogy kié lehet az üzenet.
Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde
A tizenhatodik foglalkozás témája – Im Restaurant – Bildbeschreibung – Az étteremben – Képleírás volt a tanulók feladata. Párokban dolgoztak. A párok a megbeszéltek alapján először szavakat gyűjtöttek a képről, majd ezután az összegyűjtött szavak segítségével mondatokat kellett megfogalmazniuk. A szókincsbővítés, szókincsfejlesztés, kommunikáció volt a cél. Továbbá az, hogy a tanulók elsajátítsák azokat az ismereteket, melyek segítségével összefüggően, több mondatban tudnak beszélni egy képről.
Angol nyelvi foglalkozás – Árva Edit
A közelgő gyereknapra való tekintettel – és a témánkhoz is kapcsolódva – egy angol nyelvű mesét kezdtünk el közösen feldolgozni. A mese címe: A kőleves. Először felelevenítettük néhány étel és ital nevét. A történet első meghallgatásakor az volt a gyerekek feladata, hogy figyeljék meg, hogy mely ételek és italok szerepelnek a szövegben. Aztán elolvasták ők is némán, majd megbeszéltük az ismeretlen szavakat. Ezt követte a hangos olvasás.
To recognise different kinds of food/dring – Listening and reading of the story – Choosing the correct food/drink – Learning new words – Reading
Tehetséggondozó foglalkozás – Csizmadia Istvánné
A foglalkozás célja a beszédkészség fejlesztése volt. A gyerekek különböző újságok, magazinok képei alapján mondatokat alkottak. Sőt, rövid történeteket is kitalálhattak. Nagyon ügyesen fűzték mondatokba gondolataikat. Egymás képeit megnézték és meghallgatták mások sztorijait is. Hozzáfűzhették a végén saját gondolataikat, amik az eszükbe jutottak a képekről. Kiegészíthették a hallottakat. Jól érezték magukat, jó hangulatban, gyorsan telt el az idő.