Tematikus foglalkozás – A komponens
Genslerné György Gyöngyi
A következő órán Pankotay Igor és Goztola Krisztina színművészek zenés művészeti műsoráról beszélgettek. Felidézték a gyerekek ezzel kapcsolatos élményeit. Visszaemlékezve az interaktív előadás legemlékezetesebb részeire kiemelték a nyelvtanulás fontosságát. Megbeszélték, hogy a sikeres pályaválasztás kulcsa, hogy olyan szakmát válasszanak, amiben örömünket lelik.
Tematikus foglalkozás – B komponens
A következő órát az Európai Unió témájában a „Fedezzük fel Európát!” kvízjáték alkalmazásával ismerhették meg a gyerekek.
Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika
A következő héten sok tárgyból év végi felmérést írnak a gyerekek. A gyakorlásra szántuk az időt. Mindenki maga dönthette el, hogy melyik tárgyból gyakorol, mihez kér segítséget.
Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde
A tizenhetedik foglalkozáson Im Restaurant – Dialog – Az étteremben – Párbeszéd témát dolgoztuk fel. A bevont tanulók szituációkat játszottak el, melyek során pincér és vendég közti párbeszéd kialakítása volt a feladat. A feladatok során a verbális készségek fejlesztése volt az elsődleges cél. Hangsúlyt fektettem a szókincs, szóbeli kifejezőkészség egyéni fejlesztésére is. Fontosnak tartottam azt is, hogy erősítsem a tanulók önbizalmát a szóbeli megnyilatkozás terén.
Angol nyelvi foglalkozás – Árva Edit
A tizenhetedik foglalkozáson folytattuk A kőleves c. mese feldolgozását. Játékos bevezető feladatok után (keresztrejtvények) – amelyek a szókincs felelevenítését szolgálták, felolvastuk a mesét szerepek szerint. Aztán 3 fős csoportokat alkottunk, ahol mindenki kapott egy szerepet – így gyakorolták a hangos olvasást. A foglalkozás végén megbeszéltük a „some” és „any”mennyiséget kifejező szavak használatát.
Crossword games – Reading – Roleplay – Using of „some” and „any”
Tehetséggondozó foglalkozás – Csizmadia Istvánné
A mai délutánon a szókincsfejlesztés került középpontba. A foglalkozást szógyűjtéssel kezdtük. Mi jut eszedbe a „nyár”-ról. Sok szót gyűjtöttek a megadott 2 perc alatt. Ezután a talált szavak rokon értelmű megfelelőit kerestük meg. Majd ellentétes párokat gyűjtöttünk. Ezután mondatokat alkottunk a nyárról. Minél színesebben, választékosabban fejezték ki magukat, használják fel a foglalkozáson gyűjtött szavakat is. Jól éreztük magukat, sajnálattal vettük észre, hogy gyorsan elrepült az idő.