Tematikus foglalkozás – A komponens
Genslerné György Gyöngyi
A foglalkozáson felidézték a Kávészünet Kvartett műsorát. Minden gyerek elmondta, hogy melyik zeneszám állt hozzá a legközelebb és miért. Megkeresték a nyári tábor, személyes találkozók helyszíneit (Balatonszemes, Gyenesdiás, Keszthely) nyomtatott és digitális térképeken. Képeket kerestek róla az interneten. Beszélgettek a táborozást érintő alapvető tudnivalókról és a várható programokról. Ötleteket gyűjtöttünk a tábori bemutatkozásokhoz. Kitalálták a közös produkció formáját, tartalmát.
Tematikus foglalkozás – B komponens
A foglalkozáson használatba vették azokat a játékokat, melyeket a gyerekek az előző foglalkozás alkalmával gyűjtöttek, ahol az volt a feladat, hogy a különböző európai népek gyermekeinek játékait megismerjék. Elsőként megtanítottak egymásnak 1-2 általuk legérdekesebbnek ítélt játékot, aztán közösen megegyeztek abban, hogy a foglalkozás hátralévő idejében melyiket próbálják ki.
Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika
Játékos feladatok formájában próbáltam segítséget adni a gyerekeknek abban, hogy megismerjék és megértsék saját érzéseiket, képessé váljanak azok kifejezésére.
Színtotó, Szobortotó, Antidodzsem
Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde
A tizennyolcadik foglalkozás témája Im Restaurant – Dialog – Az étteremben – Párbeszéd volt a tanulók feladata. Az étteremben pincér és vendég közötti párbeszéd volt a tanulók feladata különböző ételek rendelése során. A tanulók egyre bátrabban, a meglévő szókincsük alkalmazásával és bővítésével vesznek részt a különböző élethelyzetekben. Egyre inkább törekszenek arra, hogy egész, kerek mondatokban nyilvánuljanak meg. A szókincs fejlesztése, bővítése, kommunikációs készség fejlesztése valamint eddigi ismereteik alkalmazása volt a cél.
Angol nyelvi foglalkozás – Árva Edit
Az év végéhez közeledve, ezen a foglalkozáson egy angol nyelvű leírást követve egyszerű animációt készítettünk papírra. A feladat során fejlődött a tanulók szövegértése, bővült szókincsük és nagyon jó szórakozás lett a végeredmény. Végül elmondták, hogy mit láthatunk a mozgó képeken. (Folyamatos jelen idő használata.)
Making an animation – Arts and crafts – To follow the instructions – Reading comprehension – Speaking about the picture
Tehetséggondozó foglalkozás – Csizmadia Istvánné
A mai foglalkozáson a figyelem és memóriafejlesztésre fókuszáltunk. Egy rövid történet egyszeri meghallgatása után vissza kellett a gyerekeknek adni a történetben elhangzott számokat, évszámokat, neveket és a helységek nevét. Irányított kérdések segítségével kellett megadni a pontos választ. Mint kiderült, nem is olyan egyszerű ez a feladat. Emlékezet-fejlesztő játékkal fejeztük be a foglalkozást. Mindenki élvezte a feladatokat, hamar elszaladt így az idő.