Heti foglalkozások 33.

Tematikus foglalkozás – Genslerné György Gyöngyi

Az „A” komponens 33. foglalkozásán a társadalmi esélyegyenlőség témában a látássérültekről beszélgettünk. A gyerekek nagy érdeklődéssel forgatták a Braille-írással készített könyvet. A látássérültek egyenlő esélyű hozzáférését segítő hangalapú eszközökről, informatikai eszközökről is szót ejtettünk.

A „B” komponens 33. foglalkozásán az Unió tagállamainak híres adventi vásárairól néztünk képeket az interneten. Ismerkedtünk az Unió pénzével, az Euroval. Virtuálisan vásároltunk a bécsi karácsonyi vásáron. Megnéztük, hogy hány euroért ehetünk, ihatunk, vásárolhatunk, és mindez átszámítva hány forintunkba kerülne.

 Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika

Közeledik a félév, néhány gyerekek érzi, hogy van, amiből lemaradása van. Olyan feladatokat gyakoroltunk a mai foglalkozáson, amiket ők kértek. Többen az atlaszban gyakorolták a földrajzi fokhálózatban való tájékozódást. A térképet mindig nehezen veszik elő, aztán nem akarják eltenni… Matematikából a legnagyobb közös osztó és a legkisebb közös többszörös megkeresését erősítettük meg.

 Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde

A harmincharmadik tematikus foglalkozáson Die vier Kerzen am Adventskranz – A négy gyertya az adventi koszorún című szöveget dolgoztuk fel. Feladatlapon dolgoztak. Az első feladatuk az volt, hogy a szöveget ki kellett egészíteniük a zárójelben lévő igék első múlt idejű alakjával. Nyelvtani ismereteikre volt szükségük a szöveg kiegészítéshez. Ezután hangos olvasás következett, helyes hangsúllyal és hanglejtéssel. A szöveget le is fordítottuk. A foglalkozás célja a szöveg kiegészítés, az igék első múlt idejének gyakorlása és alkalmazása, valamint a szövegértés, a hangos, kifejező olvasás gyakorlása volt.

Angol nyelvi foglalkozás – Árva Edit

A gyerekek kérésére egy hangos olvasási versenyt rendeztünk. Egy általuk választott szöveget olvashattak. Mindenki értékelte saját magát, majd a társát is, meghallgattuk egymás véleményét. Végül mindenki kapott egy kis jutalmat.

Reading aloud – self evaluation

Tehetséggondozó foglalkozás – Csizmadia Istvánné

Ezen a napon a karácsony volt a témánk. Mivel nagyon közeleg az év egyik legszebb ünnepe, ezért e nap köré fontuk a foglalkozás feladatait. Milyen szokások vannak nálunk, Magyarországon? Meghallgattuk egymást ezzel kapcsolatban. A gyerekek nagyon ügyesen összeszedték a főbb jellemzőket. Elmesélték, hogy ők otthon hogyan ünnepelnek, mit szoktak csinálni karácsonykor. Kiemeltük az étkezési szokásokat és megneveztük az ekkor szokásos ételeinket is. Összegyűjtöttük az ilyenkor szokásos süteményeket is, recepteket is kerestünk. A gyerekek nagy izgalommal várják a karácsonyi ünnepeket.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.