Heti foglalkozások 37.

Tematikus foglalkozás – Genslerné György Gyöngyi

Az „A” komponens foglalkozásán a szervezetünk folyadékigényéről beszélgettünk. Sorra vettük az egészséges folyadékokat és szerepüket az emberi szervezet víz-háztartásában. A gyerekek folyadékfogyasztás során gyakran elkövetett hibáikról is beszámoltak. Megnéztük a Hogy készül? sorozatból A csapvíz című filmet.

A „B” komponens a gyerekek meséltek társaiknak, hogy milyen uniós országban jártak már. Képeket kerestek az interneten, könyvekben, saját telefonjukban a bemutatáshoz. Azok a tanulók voltak különösen nyitottak és érdeklődők, akik még nem hagyták el az országhatárt.

Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika

A mai foglalkozásunkhoz forrásul a TANULNI TANULOK Tanulásmódszertan 10 – 12 éves tanulók számára Írta: Rabi Ferencné Perényi Szilvia c. kiadványt használtam újra. Képességfejlesztő feladatokat választottam. Szempontom az volt, hogy milyen területek fejlesztésére van leginkább szüksége a csoportba járó gyerekeknek, illetve az érdeklődési körük.

(http://www.gardonyi-eger.hu/_user/browser/File/tantargyak_dokumentumai/Sport-testnevel%C3%A9s/tanulnitanulok.pdf)

 Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde

A harminchetedik tematikus foglalkozás témája Wintersportarten – Téli sportok – Téli sportfajták volt. A tanulók feladatlapon dolgoztak. Az első feladatban 10 téli sport nevét kellett megtalálniuk, az összekeveredett betűkből. Miután ezeket beírták, a számok alapján megadott betűkből kellett rájönniük a feladat végén lévő szó megfejtésére. A feladatlapon lévő képek segítettek a megoldásban. Ezután megbeszéltük a különböző sportfajták magyar jelentését is. A foglalkozás célja a szókincsbővítés, a szókincsfejlesztés, a kommunikációs készség fejlesztése volt.

Angol nyelvi foglalkozás – Árva Edit

Érdekességképpen készítettem a gyerekeknek egy Learningapps-es tankockát, amelynek segítségével egy autó részeit tanulhatták meg. Nyomtatott formában is kaptak egy feladatlapot, amelyre ráírták a megtanult új kifejezéseket.

Learning some new expressions – Using the computer – Finding pairs – Writing

Tehetséggondozó foglalkozás – Csizmadia Istvánné

A gyerekekkel a központi felvételi feladatokat néztük át, visszamenőleg különböző évben kiadott feladatsorokból szemezgettünk. A gyerekek korosztályának megfelelő feladatokat oldottunk meg matematikából és magyarból. Megbeszéltük a típusfeladatokat, azok megoldási menetét. Voltak nehezebben és könnyebben megoldható feladatok. Hagytam, hogy maguk jöjjenek rá a megoldásra. Ha kellett, párban is dolgozhattak, de végül együtt beszéltünk meg minden megoldást. Sokat dolgoztunk ezen a délutánon, reméljük meg lesz az eredménye.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.