Tematikus foglalkozás – Genslerné György Gyöngyi
Az „A” komponens 45. foglakozásán szabadtéri sportjátékokat játszottunk az iskola udvarán. A fiúk több csapatot alkotva mérkőztek meg a „B” komponens fiúcsapataival. A győztes csapatok döntőmérkőzést játszottak, melyet az „A” komponens „Belföldi” csapata nyert. A lányok szurkoltak a csapataiknak. Megbeszéltük, hogy még az idei tanév során kosár- és kézilabdameccseket is játszanak egymással a gyerekek. Ezeken a mérkőzéseken a lányok is aktív szerepet vállalnak.
A „B” komponens 45. foglakozásán a Buga Mihály előadásán hallottakat dolgoztuk fel. Újra átbeszéltük az Unió megalakulásának történelmi előzményeit. Felidéztük az ENSZ-ről, a NATO-ról, a Visegrádi Négyekről hallottakat. Ennek kapcsán megemlítettük az előző hétvégén lezajlott Visegrádi Négyek kormányfőinek a NATO-hoz történő csatlakozás évfordulóját ünneplő megemlékezését. A témához kapcsolódva megbeszéltük, hogy a szlovákiai testvériskolai látogatásunk során milyen okmányokra lesz szükségünk a határátlépéshez, és milyen valutát kell vinnünk költőpénznek.
Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika
A gyerekek segítséget kértek matematikai feladataik megértéséhez, megoldásához. A törtek továbbra is gondot okoznak több tanulónak, ezért ezzel a témakörrel foglalkoztunk. Van, akinek a tört fogalmának megértése is gondot okoz, csak eszközzel képes a feladatokat elvégezni. Kiraktuk a törteket, sorba rendeztük, kerestünk egyformákat.
Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde
A negyvenötödik tematikus foglalkozás témája Tagesablauf – Das ist mein Tag – Napirend – Ez az én napom témát dolgoztuk fel. Folytattuk az előző tematikus foglalkozás témáját. A tanulók elolvasták és lefordították a szöveget. A foglalkozás második felében a feladatlapon lévő első és második feladatot oldották meg. Az első feladatban a szöveg alapján táblázatot kellet kitölteniük, a szövegben szereplő gyerekek napirendje alapján. A második feladat mondatai alapján el kellett dönteniük, hogy melyik szövegben olvasták az állításokat. A foglalkozás célja, a szövegértés, a szókincsbővítés és a kommunikációs készség fejlesztése volt.
Angol nyelvi foglalkozás – Árva Edit
A jó idő beköszöntével elkezdtünk a tavasz témakörével foglalkozni. Megismerkedtünk jó néhány virág nevével, meghatároztuk, hogy melyek a tavaszi virágok. Megfogalmaztuk az érzéseinket ezzel az évszakkal kapcsolatban.
New vocabulary: spring words – flowers – words they describe spring – reading and speaking comprehension
Tehetséggondozó foglalkozás – Csizmadia Istvánné
A közelgő nemzeti ünnepünk volt a témánk ma délután. A foglalkozáson megemlékeztünk az 1948-as forradalom kiemelkedő történelmi alakjairól, a főbb eseményeket megbeszéltük, összegyűjtöttük az eddigi tanulmányaink során tanultakat és azokat kiegészítettük. Minden gyerek hozzá tudott szólni, véleményeiket elmondták, ki miért tartja fontos ünnepnek március 15-ét. Beleképzelhették magukat egy-egy forradalmár helyébe. Nagyon ügyesen dolgoztak a gyerekek. Jól érezték magukat.