Tematikus foglalkozás – Genslerné György Gyöngyi
Az „A” komponens 47. foglakozásán megemlékeztünk a Víz Világnapjáról. Témánk a környezetünk védelme témakörben a természetes vizeink védelme volt. Arról beszélgettünk, hogy mi mit tehetünk ezen a téren. A gyerekeknek sok előzetes ismeretük, tapasztalatuk volt, a szemetelés, a mosogatószerek, háztartási vegyi anyagok, a napolaj okozta káros hatásokról. Ezeket az információkat bővítettük, rendszereztük, erősítettük a téma feldolgozása során.
A „B” komponens 47. foglalkozás első részében az Unióról eddig szerzett ismereteket játékos formában ismételtük át. A gyerekek a https://europa.eu/kids-corner/parents-teach/index_hu.htm oldalon Fedezzük fel Európát! játékot játszották párokban. A többször visszatérő kérdések segítették az esetlegesen új ismeretek rögzülését. A foglakozás második felében képeskönyvekből, albumokból kerestek az Unió természeti és kulturális örökségeire vonatkozó írásokat, képeket.
Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika
Vendégeket vártunk! A testvériskola látogatására készültünk, a gyerekek izgatottak voltak és várták a látogatókat. Igyekeztem a gyerekeknek hatékony kapcsolatteremtési technikákat megmutatni, amit majd könnyen alkalmazhatnak a következő napon.
Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde
A negyvenhetedik tematikus foglalkozáson a Frühling – Das Wetter – Tavasz – Az időjárás témakört dolgoztuk fel a gyerekekkel. Közösen szavakat gyűjtöttünk a tavaszi időjáráshoz kapcsolódóan. Ezután a szavak segítségével mondatalkotás volt a feladat. 5-6 mondatban kellet beszélniük a tavaszi időjárásról, a tavasz jellemzőiről. A feladat során az elsajátított ismereteket alkalmazták a tanulók. A foglalkozás célja a szókincsbővítés, a kommunikációs készség fejlesztése volt.
Angol nyelvi foglalkozás – Árva Edit
Átismételtük a tavasszal kapcsolatos szavakat. Majd párokba rendeződve mindenki választhatott magának egy tavaszi versikét, ehhez készültek illusztrációk.
Illustrating and learning a short poem
Tehetséggondozó foglalkozás – Csizmadia Istvánné
Ezen a délutánon a szövegértést gyakoroltuk ismeretterjesztő szövegeken. Ezekhez kapcsolódó szövegértési feladatokat kaptak a gyerekek. A foglalkozáson kiértékeltük együtt a helyes megoldásokat, kiemeltük a hibákat és rámutattunk arra, hogy hogyan is alkalmaztuk az előző foglalkozáson megbeszélteket. Az érdekes információkat közlő szövegről beszélgettünk még a foglalkozás végén. Észre se vettük, hogy letelt az időnk.