Tematikus foglalkozás – Genslerné György Gyöngyi
Az „A” komponens foglalkozásán beszélgettünk a gamási testvériskola tanulóival való találkozásunkról. A gyerekek örömmel nézték meg a közös programokon készített fotókat. Felidézték a közös foglalkozásokon szerzett élményeiket.
A „B” komponens foglalkozásának témája az euro érmék sokfélesége volt. A gyerekek a kivetített képek és nyomtatott segédletek alapján megállapították, hogy az érmék első oldala általában egyforma, a hátoldalán viszont minden eurót használó ország a saját jelképét teheti. Megfigyelték, hogy milyen szimbólumok, „ország jellemzők” láthatók rajtuk. Ötleteltek, hogy milyen szimbólumokat javasolnának a magyar euro érmék „fej” oldalára.
Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika
A gyerekek fáradtak voltak ezen a foglalkozáson, nehezen motiválhatók. Csak játékkal tudtam őket munkára bírni. A négyzet és a téglalap kerületével és területével kapcsolatos feladatokat oldottunk meg úgy, hogy észre sem vették, hogy matematikát gyakorolnak. Páronként kaptak két dobókockát és egy négyzetrácsos papírt. A dobások után a kockán látható számokat kellett összeszorozni, majd a szorzatnak megfelelő területegységet körbe keríteni a lapon. A győztes az lett, aki a legnagyobb területet kerítette be a lapon. Játék közben különböző összefüggéseket figyeltünk meg.
Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde
A negyvennyolcadik tematikus foglalkozás témája Im Frühling – Tavasszal. A gyerekek feladatlapon dolgoztak. Az első feladatban a betűrejtvényben 13 tavaszhoz kapcsolódó szót kellett megtalálniuk. Ezután megbeszéltük a szavak jelentését. A feladat második részében a szavakat kellett beírni hiányos szövegbe. A szövegkiegészítés után elolvastuk és lefordítottuk a szöveget magyarra. A második feladatban olyan szavakat kellet gyűjteniük, melyek a Frühling(s) – tavasz szóval kezdődnek. A foglalkozás célja a szókincsfejlesztés, szókincsbővítés, a kommunikációs készség fejlesztése, valamint a korábban tanult ismeretek alkalmazása volt.
Angol nyelvi foglalkozás – Árva Edit
Ezen a foglalkozáson a hallás utáni szövegértést gyakoroltuk számítógépes technika segítségével. A gyerekek meghallgattak egy történetet. Háromszori hallgatás után kitöltötték a hozzá tartozó tesztet. Megbeszéltük az ismeretlen szavakat és az újbóli lejátszás során a gyerekek együtt olvasták a szöveget a hanganyaggal. Ezután elvégezték a második tesztet.
Listening – repeating – learning new vocabulary
Tehetséggondozó foglalkozás – Csizmadia Istvánné
A mai délután újra a szövegértésre fektettük a hangsúlyt. Egy régebbi OM mérőlap szövegértés részét időre oldották meg a gyerekek, hogy szembesüljenek azzal is, hogy fontos a feladatok megoldásánál az idő jó beosztása is, megfelelő tempóban való haladás a feladatok között. Megismerkedtek különböző feladattípusokkal is, így bátrabban neki tudnak állni a feladatoknak majd az országos megmérettetésen. Nagyon hasznosnak találták a gyerekek a foglalkozást.