Heti foglalkozások 49.

Tematikus foglalkozás – Genslerné György Gyöngyi

Az „A” komponens foglalkozásán elkezdtük a testi-lelki egészség témájának feldolgozását. A téma első anyaga az önismeret. Mit tudok magamról? Hogyan érzek önmagammal kapcsolatban? Honnan van információm önmagamról? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ különböző tréning feladatok segítségével

A „B” komponens témája az egységes szabályozás az Unióban. Egy közösen értelmezett szöveg segítségével összegyűjtöttük az uniós tagságunk előnyeit: biztonság, gazdasági felzárkózás, demokratizálódás, a jogrendszer összehangolásával egységes piac létrehozása. Ugyanakkor Magyarország vállalta, hogy amennyiben lehetséges, szabályai összeegyeztethetők az Unió szabályaival.

Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika

A foglalkozások során már többször visszatérő téma volt a kommunikációs képességek fejlesztése (szövegértés és szövegalkotás képessége), mivel ezek a képességek meghatározó módon befolyásolják az iskolai, a munkaerő-piaci és a társadalmi érvényesülést, sikerességet, az egyén elégedettségét, önbecsülését. A következő néhány foglalkozás tervét ennek a területnek a fejlesztésére állítottam össze. Legfontosabb célom, hogy sokat beszéljenek a gyerekek. A következő feladattípusokat állítottam előtérbe: bemutatkozás; személyek bemutatása megadott szavak segítségével; párbeszédek eljátszása az olvasmányok dramatizálásával; játékok eljátszása.

Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde

A negyvenkilencedik tematikus foglalkozás témája  – Frühling – Gartenarbeit – Es gibt viel zu tun – Tavasz – Kerti munka – Sok a tennivaló… volt. A gyerekek feladatlapon dolgoztak. Képekhez kapcsolódó mondatokban a hamis állításokat kellett áthúzniuk és az összekeveredett betűkből a helyes szót kellett beírniuk a mondatokba. A foglalkozás célja a tavaszi kerti munkákhoz kapcsolódó fogalmak, szavak megismerése, szövegértés, a tanult ismeretek felelevenítése és a kommunikációs készség fejlesztése volt.

Angol nyelvi foglalkozás – Árva Edit

Az előző foglalkozás sikerén felbuzdulva ismét a hallás utáni értést gyakoroltuk. Most olyan teszteket végeztünk, amelynek során a gyerekeknek a hallott szavakat maguknak kellett leírniuk. Érdekes volt, hogy ki mennyi szót ismert föl.

Listening and understanding words – writing

Tehetséggondozó foglalkozás – Csizmadia Istvánné

Ma folytattuk a felkészülést az országos mérésre. Matematikai feladatlapokat  oldottunk meg, amelyek feladatait az eddig megjelent OM mérőlap feladataiból válogattam. A mérés inkább logikai feladatokat tartalmaz, egyszerű számolásokat vár, egyszerű mértani, geometriai kérdésekre vár megoldást. Ma a különböző feladattípusokkal ismerkedtünk meg és azok megoldási menetét beszéltük meg. A gyerekek szívesen dolgoztak, jó hangulatban telt a délután.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.