Tematikus foglalkozás – Genslerné György Gyöngyi
Az „A” komponens foglalkozásán a helyes életviteli szokások közül, a napirenddel foglalkoztunk. Beszélgettünk a serdülők ideális napirendjéről, arról, hogy ki mennyire tudja ezeket betartani. Az előbbiek kapcsán előfordul-e, hogy valamit nem úgy sikerül megvalósítani, ahogy kellene? Ezeken a rossz gyakorlatokon van-e lehetőségük változtatni? Hogyan? A foglakozás végén mindenki célul tűzött ki egy általa befolyásolható helytelen napi szokásának megváltoztatását vagy javítását. Egy hónap múlva a gyerekek beszámolnak, hogy sikerült-e a kitűzött cél tartós megvalósítása.
A „B” komponens foglalkozásán anyagot gyűjtöttünk és közösen ppt-ét készítettünk az Európai Unió országainak húsvéti szokásairól, hagyományairól. Képeket kerestünk egy-egy nemzet jellemző húsvéti ételeiről. Beszélgettünk a téma kapcsán a magyar szokásokról is. Külön megemlítettük az UNESCO világörökségének részét képező kulturális örökségünk Hollókő Húsvéti Fesztiválját is.
Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika
A mai foglalkozásunknak is fő célja a szóbeli szövegalkotás fejlesztése volt. Folytattuk a múlt héten megkezdett feladatokat: képolvasás; mondatok alkotása; mondatok összefűzése; hiányos mondatok kiegészítése; válaszadás kérdésekre; történetalkotás képsor segítségével. A gyerekek nagyon szívesen lépnek be a mesék világába, mikor véletlenül kisorsolt szavakkal kellett mondatot alkotniuk, illetve a mondatokat történetté fűzni.
Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde
Az ötvenedik tematikus foglalkozáson Frühling – Feste im Frühling – Ostern – Tavasz – Ünnepek tavasszal – Húsvét témakört dolgoztuk fel. A témához kapcsolódóan megnevezték a tanulók az ünnepeket, ezekhez szavakat gyűjtöttünk, mondatokat alkottunk. A foglalkozás második felében képek alapján kellet párokban először szavakat gyűjteniük, majd mondatokat megfogalmazniuk a tanulóknak. Szókincsbővítés, szókincsfejlesztés volt a cél, illetve képleírás során az elsajátított ismeretek alkalmazása.
Angol nyelvi foglalkozás – Árva Edit
Húsvét előtti utolsó alkalommal, az ünneppel kapcsolatos szavakat elevenítettük föl, valamint húsvéti versikéket olvastunk és tanultunk.
Easter vocabulary – learning poems
Tehetséggondozó foglalkozás – Csizmadia Istvánné
Így néhány nappal húsvét előtt adta magát a lehetőség, hogy a gyerekekkel beszélgessünk a húsvéti szokásokról, hagyományokról. A gyerekek elmesélték a saját családjaikban hogyan készülnek erre az ünnepre. A hittan órákon hallottakat is felelevenítettük. Érdekességeket emeltünk ki, amik csak a magyar hagyományokban vannak jelen. Olyan szokásokat is összegyűjtöttünk, amelyek csak ma kezdenek megjelenni, új szokásokként. A „régen” és „ma” különbségek kiemelése. Vidám hangulatban telt a délután.