Heti foglalkozások 9.

Tematikus foglalkozás – Genslerné György Gyöngyi

A 9. foglalkozáson Kiss László önkéntességről szóló előadását dolgoztuk fel. Az A és B komponens diákjaiból vegyes csoportokat alakítottunk. Az előadáson résztvevők megosztották a hallott ismereteket társaikkal. Az ismeretátadást feladatlap segítette. Az önkéntességre vonatkozó fogalmakat, tevékenységeket rendszereztük. A tanulók példákkal is alátámasztották elméleti ismereteiket.

Tematikus foglalkozás – Európai Unió

9. foglalkozás: Az Európai Unió intézményei. A foglalkozás célja az EU fő intézményeinek bemutatása, megismerése volt. A foglalkozás végére körvonalazódott az EU összetett munkája, a különböző intézmények feladata.

Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika

Az ötödik évfolyamosok nyelvtan tananyagához kapcsolódva (helyesírási alapelvek) a gyerekekkel az új helyesírási szabályokat ismételtük át A magyar helyesírás szabályai, 12. kiadása alapján. Gyakoroltuk a könyv használatát, hogyan jutnak el legkönnyebben a keresett szabályhoz, illetve a keresett szóhoz a szótárban. Mivel a gyerekek többségének a mobiltelefonja lehetővé tette, az interneten is megkerestük az új kiadást és megfigyeltük a változásokat. (https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/sajtoszoba/A_magyar_helyesiras_szabalyai_Valtozasok.pdf)

Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde

A kilencedik foglalkozáson Bildbeschreibung – Képleírás volt a tanulók feladata. Csoportokban dolgoztak. A csoportok a megbeszéltek alapján először szavakat gyűjtöttek a képről, majd ezután az összegyűjtött szavak segítségével mondatokat kellett megfogalmazniuk. A szókincsbővítés, szókincsfejlesztés, kommunikáció volt a cél. Továbbá az, hogy a tanulók elsajátítsák azokat az ismereteket, melyek segítségével összefüggően, több mondatban tudnak beszélni egy képről.

Angol nyelvi foglalkozás – Árva Edit

Kilencedik alkalommal ételek és italok neveit gyűjtöttük össze. Ismétlésre került a gyerek által már ismert „megszámlálható és megszámlálhatatlan” fogalma. Ezután meghallgattunk 3 szöveget, amelyek alapján meg kellett állapítaniuk, hogy a szövegek szereplői mit ettek aznap. Ezt követte egy étlap tanulmányozása, majd páros munkában párbeszédet alkottak.

Collecting food and drink words – countable and uncountable nouns – listening – writinga a dialogue

Tehetséggondozó foglalkozás – Csizmadia Istvánné

A foglalkozáson a problémamegoldás került előtérbe. A párban dolgozó gyerekek feladatlapon kapták meg az életkoruknak megfelelő, leginkább matematikai problémákat felvető feladatokat. A közös munka, az együtt dolgozás sikeres volt. Nagyon élvezték a foglalkozást.

 

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.