Személyes találkozók 3. – “A” komponens

Beszámoló a „Testvériség” pályázat keretében szervezett kirándulásról

Időpont: 2018. november 23-24.

A gyülekező után 8:45-kor sikerült elindulnunk. 10 órakor értünk első állomásunkra, Gamásra. Ez egy kb. 700 lélekszámú kis falucska. Az iskola igazgatója és a művelődési ház vezetője szívélyesen fogadott minket. Megtekinthettük a nyáron felújított, gyönyörű templomot, a kálvária dombon álló stációkat, és a falu első és második világháborús halottjainak emlékhelyeit. Mivel a falu zsákfalu és igen kicsi, nem kellett sokat gyalogolnunk, hogy mindezt megtekinthessük. A kis séta után a művelődési házban, mely szoros kapcsolatot ápol az iskolával, és területileg is szinte egybefonódik azzal, természetfilmeket láthattunk. Az egyik a környéket és az ott élő szarvasok életét mutatja be. Egy helyi, 17 éves fiú alkotása, mellyel díjat is nyert. DVD-re másolva iskolánk is megkapta ezt a csodaszép alkotást. A vetítés után a gyerekek gyöngyöt fűztek. Szebbnél szebb karkötőket készítettek, melyet ajándékba vihettek családtagjaiknak. Az igazgató úr röviden bemutatta iskolájukat. 68 gyermek jár az intézménybe. Alsó tagozatban összevontan oktatnak. Az iskola helyiségei elszórtan helyezkednek el. Régi szolgálati lakásokat is felhasználnak osztálytermeknek és irodáknak. Mindenütt tisztaság és rend fogadott bennünket. Rengeteg pályázati lehetőséget megragadnak a fejlesztésre. Szinte minden második gyerekre jut egy laptop. Az igazgató úrnak szívügye ez, azért is, mert rendszergazdaként is dolgozik az intézményben. Megtudtuk, hogy itt olyan szegénység van, hogy nincs lehetőségük kirándulásokat szervezni. Tavaly tudtak elmenni Budapestre két busszal az egész iskola. A környékre viszont sokszor szerveznek gyalogos illetve kerékpáros túrákat. Szoros kapcsolatuk van a polgármesterrel, aki mindenben segíti őket. 13 órakor az iskola ebédlőjében finom ebédet ettünk, és még útravaló uzsonnát is csomagoltak a gyerekeknek. A délutánt a Zselici Csillagparkban töltöttük. Kicsit korábban érkeztünk, így volt idő, hogy a gyerekek megmásszák a látogató központ mellett levő igen magas fa kilátót és kipróbálják a játszóteret. A központban két előadást hallgathattunk meg. Először a környéken élő állatokat mutatták be. képeken és preparált állatokon. Utána beültünk a csillagterembe és egy előadás keretében vetítéssel demonstrálva megismerkedhettünk a csillagképekkel és a bolygókkal.

18:30-kor Kaposváron vacsoráztunk a Royal Bisztróban. Finom, bőséges vacsora volt. Ezután elfoglaltuk a szállásunkat a Kapos Hotelben, ahol 2-3 és 4 ágyas szobákat kaptunk. Ez nagyon tetszett a gyerekeknek. Este elsétáltunk a Kapos Plázába és ott töltöttük az estét. Reggel fél 8-kor volt ébresztő. 8 órakor reggeliztünk ugyanazon a helyen. Rövid sétát tettünk a városban. Innen indultunk a Deseda tóhoz. Sétáltunk a tó környékén. Nagyon szép környék! Sajnos kissé szemetelt az eső. A Fekete István Látogató Központban is körbevezették a gyerekeket. Itt a tóban és partján élő növények képeit és kitömött állatokat láthattunk. A központ szép, új épület. Ebéd előtt még volt időnk kicsit vásárolgatni, körülnézni. 12 órakor ebédeltünk a szokott helyen. 12:30- kor indultunk haza. 14:30-kor érkeztünk Bonyhádra. Mindenhol kedves, segítőkész emberekkel találkoztunk. A kollégákkal jó volt az együttműködés és a hangulat. A gyerekek nagyon jól érezték magukat, gazdag élményekkel tértek haza. Jól viselkedtek.  Sajnálták, hogy ilyen rövid ideig tartott.  A személyes találkozó keretében került megrendezésre a Partneriskola bemutatás előadás (4 részes előadás sorozat része) is.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.