Tematikus foglalkozás – Genslerné György Gyöngyi
Az „A” komponens témája a környezetvédelmen belül az energiatakarékosság volt. Közösen megnéztük a http://www.energiakaland.hu honlapot. Az E.ON EnergiaKaland egy nagyszabású tanulási program, amelynek célja, hogy segítsen a gyerekek energiatudatosságának kialakításában és az energiával kapcsolatos tudásuk bővítésében, kompetenciák fejlesztésében. A tanulók nagyon szívesen játszottak a korosztályuknak megfelelő EnergiaOrszág nevű játékkal.
A „B” komponens foglalkozásának témája a komárnoi testvériskola meglátogatásának előkészítése volt. Beszélgettünk az utazással kapcsolatos adminisztrációról, tudnivalókról. Megbeszéltük, hogy milyen ajándékot készítsünk a komárnoi gyerekeknek.
Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika
A gyakorló feladatok után már várták a gyerekek, hogy a továbbtanulásról, a szakmaválasztásról beszéljünk. Ehhez a témához a következő forrást használtam:
Ebből a gyakorlatgyűjteményből válogattam feladatokat ahhoz, hogy felmérjem a gyerekek érdeklődését és fejlesszem kommunikációs képességeiket.
Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde
A hatvanadik tematikus foglalkozáson Bildbeschreibung –Der Herbst – Képleírás – Az ősz volt a tanulók feladata. A tanulók a megbeszéltek és az előző foglalkozásokon gyakorolt szókincs alapján először szavakat gyűjtöttek a képről, majd ezután az összegyűjtött szavak segítségével mondatokat kellett megfogalmazniuk. A szókincsbővítés, szókincsfejlesztés, kommunikáció volt a cél. Továbbá az, hogy a tanulók elsajátítsák azokat az ismereteket, melyek segítségével összefüggően, több mondatban tudnak beszélni egy képről.
Angol nyelvi foglalkozás – Csizmadia Istvánné
A mai napon az iskola téma került elő. Újra szeptember van, új iskolaév kezdődött. Angolul összegyűjtöttük a tantárgyakat, elmondhatták ki melyik tantárgyat kedveli, esetleg melyik nem igazán a kedvence. Melyikből jó és melyikből nem. Vannak-e új tanárok, új osztálytársak. Sok mindenről tudtunk beszélgetni, mindenki elmondhatta véleményét. Sőt az órarendeket is átbeszéltük, melyik nap a legnehezebb a héten. Nagyon ügyesen fűzték a mondataikat és egyre ügyesebben fejezték ki magukat. Jó hangulatban telt a délután.
Tehetséggondozó foglalkozás – Lamberti Judit
A korosztályra jellemzően sokat ülnek a tanulók a számítógép előtt, telefonjaikkal szelfiket készítenek. Ezeket kihasználva online oldalak www.fotor.com, www.jigshawplanet.com segítségével fényképeikből képeket, kollázsokat, puzzle-t alkottunk. Legtetszetősebb egymás fotóinak kirakása volt, jókat derültek fényképeiken.