Heti foglalkozások 60.

Tematikus foglalkozás – Genslerné György Gyöngyi

Az „A” komponens témája a környezetvédelmen belül az energiatakarékosság volt. Közösen megnéztük a http://www.energiakaland.hu honlapot. Az E.ON EnergiaKaland egy nagyszabású tanulási program, amelynek célja, hogy segítsen a gyerekek energiatudatosságának kialakításában és az energiával kapcsolatos tudásuk bővítésében, kompetenciák fejlesztésében. A tanulók nagyon szívesen játszottak a korosztályuknak megfelelő EnergiaOrszág nevű játékkal.

A „B” komponens foglalkozásának témája a komárnoi testvériskola meglátogatásának előkészítése volt. Beszélgettünk az utazással kapcsolatos adminisztrációról, tudnivalókról. Megbeszéltük, hogy milyen ajándékot készítsünk a komárnoi gyerekeknek.

Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika

A gyakorló feladatok után már várták a gyerekek, hogy a továbbtanulásról, a szakmaválasztásról beszéljünk. Ehhez a témához a következő forrást használtam:

http://tvk.munka.hu/c/document_library/get_file?uuid=5e0e3a67-a08b-4938-819e-a3765e26e990&groupId=65957

Ebből a gyakorlatgyűjteményből válogattam feladatokat ahhoz, hogy felmérjem a gyerekek érdeklődését és fejlesszem kommunikációs képességeiket.

Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde

A hatvanadik tematikus foglalkozáson Bildbeschreibung –Der Herbst – Képleírás – Az ősz volt a tanulók feladata. A tanulók a megbeszéltek és az előző foglalkozásokon gyakorolt szókincs alapján először szavakat gyűjtöttek a képről, majd ezután az összegyűjtött szavak segítségével mondatokat kellett megfogalmazniuk. A szókincsbővítés, szókincsfejlesztés, kommunikáció volt a cél. Továbbá az, hogy a tanulók elsajátítsák azokat az ismereteket, melyek segítségével összefüggően, több mondatban tudnak beszélni egy képről.

Angol nyelvi foglalkozás – Csizmadia Istvánné

A mai napon az iskola téma került elő. Újra szeptember van, új iskolaév kezdődött. Angolul összegyűjtöttük a tantárgyakat, elmondhatták ki melyik tantárgyat kedveli, esetleg melyik nem igazán a kedvence. Melyikből jó és melyikből nem. Vannak-e új tanárok, új osztálytársak. Sok mindenről tudtunk beszélgetni, mindenki elmondhatta véleményét. Sőt az órarendeket is átbeszéltük, melyik nap a legnehezebb a héten. Nagyon ügyesen fűzték a mondataikat és egyre ügyesebben fejezték ki magukat. Jó hangulatban telt a délután.

Tehetséggondozó foglalkozás – Lamberti Judit

A korosztályra jellemzően sokat ülnek a tanulók a számítógép előtt, telefonjaikkal szelfiket készítenek. Ezeket kihasználva online oldalak www.fotor.com, www.jigshawplanet.com segítségével fényképeikből képeket, kollázsokat, puzzle-t alkottunk. Legtetszetősebb egymás fotóinak kirakása volt, jókat derültek fényképeiken.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.