Tematikus foglalkozás – Genslerné György Gyöngyi
Az „A” komponens 67. foglalkozásán megemlékeztünk A gyermekek jogainak világnapjáról. Beszélgettünk a gyerekek, mint társadalmi csoport esélyegyenlőségéről, jogairól és kötelességeiről. Beszéltünk arról is, hogy a korcsoport sajátosságait figyelembe véve, van a gyerekeknek is felelősségük a családban, a szűkebb és tágabb környezetükben. Megnéztük a youtube csatornán egy a témához kapcsolódó filmet, Mik azok a Gyerekjogok? by Unicef Magyar Bizottság.
A „B” komponens foglalkozásán az uniós ismeretek összefoglalását kezdtük el könnyedebb, játékos formában. Ezen a foglalkozáson a témához kötődő rejtvényeket oldottak meg kisebb csoportokban a gyerekek. A rejtvények többsége Purda Zsuzsanna: Felfedező úton az Európai Unióban című kiadványából származik. A tanulók a sikerélmények hatására lelkesen dolgoztak.
Felzárkóztató foglalkozás – Nierné Földi Erika
A gyerekek jelezték, hogy egyre többen segítségre szorulnak a házi feladatok megoldásában, a tanulni valók elsajátításában. A hetedikesek a szöveges feladatokkal bajlódnak. Leggyakrabban a feladat szövegének megértése legalább annyi problémát okoz, mint a feladat megoldása. Ezt gyakoroltuk a mai foglalkozáson.
Német nyelvi foglalkozás – Vargáné Tamás Tünde
A hatvanhetedik tematikus foglalkozáson ismét elővettük a család témakörét. Összegyűjtöttük a családtagok neveit, a rokonsági fokokat beszéltük át. Mindenki bemutatta a saját családját, családtagjait. A foglalkozás második felében képleírás volt a feladat. A képen látható családról kellett mondatokat megfogalmazniuk a gyerekeknek. A képleíráshoz szükséges mondatmodellek gyakorlása, a tanult ismeretek alkalmazása, a szókincs fejlesztése volt a foglalkozás célja.
Angol nyelvi foglalkozás – Csizmadia Istvánné
Ma délután folytattuk a múlt héten elkezdett témánkat. Egy gyors csapatversenyt rendeztünk a foglalkozás elején. Ki tud többet a múlt héten hallottakból, tanultakból. Amelyik csapat hamarabb bemondta a választ, az kapott egy pontot. Nagyon élvezték a megmérettetést. Ezután az életmódunkat elemeztük ki. Mit csinálunk jól, mit nem, hogyan tudunk változtatni, hogy egészségesebben éljünk. Nagyon kényelmes, mozgásszegény életet élnek elmondásaik alapján. A gyerekek tudták, hogy többet kellene mozogniuk, és változtatni is akarnak ezen. Tanulságokkal zártuk a mai délutánt.
Tehetséggondozó foglalkozás – Lamberti Judit
Iskolánkban belső mérésen is megmérettetik magukat a felsős tanulók. Minden év elején a szaktanárok pontos információkkal látják el a tanulókat a méréssel kapcsolatban. A témákkal kapcsolatban kerestünk az interneten még hasznos oldalakat a gyakorláshoz.